ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شبیه‌ساز جدید مایکروسافت اپ‌های بیشتری را به ویندوز مبتنی بر ARM می‌آورد

مایکروسافت در حال توسعه شبیه ساز x64 برای ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM است که امکان اجرای اپ‌های ۶۴ بیتی در این پلتفرم‌ را میسر می‌کند. در حال حاضر، دستگاه‌‌های ویندوزی مبتنی بر این معماری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۸

مایکروسافت در حال توسعه شبیه ساز x64 برای ویندوز مبتنی بر پردازنده ARM است که امکان اجرای اپ‌های ۶۴ بیتی در این پلتفرم‌ را میسر می‌کند.

در حال حاضر، دستگاه‌‌های ویندوزی مبتنی بر این معماری مانند «سرفیس پرو ایکس»، تنها می‌توانند اپلیکیشن‌های 32 و 64 بیتی ARM را در کنار اپلیکیشن‌های 32 بیتی x86 اجرا کنند که با کمک شبیه ساز جدید، این مشکل مرتفع خواهد شد.

بیشتر برنامه‌های دسکتاپ، از جمله «Adobe Creative Suite»، با x86 نسخه 64 بیت در دسترس هستند و بسیاری از این برنامه‌ها دیگر از فرمت 32 بیتی پشتیبانی‌ نمی‌کنند. درنتیجه دستگاه‌هایی مانند سرفیس پرو ایکس نمی‌توانند به چنین برنامه‌هایی دسترسی داشته باشند.

شبیه ساز مایکروسافت، این امکان را دراختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند تمامی برنامه‌های ویندوزی را روی ویندوز مبتنی بر ARM دریافت کنند. قرار است شبیه ساز x64 در ماه نوامبر (‌آبان‌ماه) در اختیار تسترهای «ویندوز اینسایدر» قرار ‌گیرد و سال آینده میلادی نیز با بروزرسانی جدید، در اختیار سایر کاربران قرار خواهد گرفت.

مایکروسافت در وب‌سایت خود ضمن اشاره به شبیه ساز x64 ، اعلام کرد که بروزرسانی‌های جدیدی روی مروگر اج نیز انجام داده است. با بهبودهای جدید انجام شده، اج روی دستگاه‌های ARM سریعتر کار می‌کند و در میزان مصرف باتری دستگاه نیز صرفه جویی می‌شود.

اطلاعیه‌های جدید مایکروسافت در شرایطی منتشر می‌شود که شایعه‌هایی در مورد معرفی نسخه بروز رسانی شده سرفیس پرو ایکس در فصل پاییز مطرح می‌شود. به نظر می رسد دستگاهی با نام احتمالی «سرفیس پرو X2» مبتنی بر ARM ، با پردازنده SQ2 مایکروسافت رونمایی شود.

پیشتر مشخص نبود که واقعا مایکروسافت چه برنامه‌ای برای آینده پروژه ویندوز روی آرم در نظر گرفته است. شاید این پروژه تجربه خوبی برای ردموندی‌ها نبود ولی به نظر می‌رسد در نهایت تصمیم گرفته‌اند با کمک شبیه ساز x64 این مسایل را برطرف کنند.

باید ببینیم آیا شبیه ساز x64 می‌تواند نیاز کاربران را به درستی برطرف کند و پروژه ویندوز روی آرم مایکروسافت را به نقطه روشنی برساند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی