ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

چری آریزو استار معرفی شد؛ جذابیت در یک نگاه

در گذشته نه چندان دور خودروهای چینی طراحی به شدت ضعیفی داشته و عمدتا کپی‌های ناشیانه از مدل‌های مطرح و پرفروش دنیا – به ویژه مدل‌های اروپایی – بودند. اما در سال‌های اخیر وضعیت کاملا ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۳۰

در گذشته نه چندان دور خودروهای چینی طراحی به شدت ضعیفی داشته و عمدتا کپی‌های ناشیانه از مدل‌های مطرح و پرفروش دنیا – به ویژه مدل‌های اروپایی – بودند. اما در سال‌های اخیر وضعیت کاملا دگرگون شده و خودروسازان چینی با شتابی باورنکردنی در زمینه طراحی و تکنولوژی‌های خودرویی در حال پیشرفت هستند.

کانسپت چری آریزو استار که این روزها در نمایشگاه خودروی پکن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته، به خوبی پیشرفت چینی‌ها در بحث طراحی را به نمایش می‌گذارد. این اتومبیل هیجان‌انگیز برای اولین بار جولای قبل در نمایشگاه خودروی چنگدو رونمایی شده بود.

ستاره چری هر چند بر مبنای آریزو GX توسعه پیدا کرده، اما تغییرات ظاهری آن بسیار گسترده بوده و بی‌راه نیست اگر بگوییم به طور کامل بازطراحی شده است. در نمای روبرویی آریزو استار، شاهد به کارگیری چراغ‌های زیبا با نوارهای LED هستیم؛ این چراغ‌ها از طریق یک نوار نورانی باریک به همدیگر متصل شده‌اند.

لوگوی چری در آریزو استار نورپردازی شده است

ورودی‌های هوای حجیم سپر و اسپلیتر بزرگی که در زیر آن قرار گرفته جزو مواردی هستند که در نمای روبرو جلب توجه می‌کنند؛ ضمن اینکه گلگیرهای فوق‌العاده متورم، آریزو استار را خودرویی عضلانی نشان می‌دهند.

داخل گلگیرهای متورم رینگ‌هایی به رنگ مشکی مات جا خوش کرده‌اند. این رینگ‌ها و کالیپرهای ترمز موجود از طریق شکاف‌های اختصاصی تهویه می‌شوند. با یکپارچه شدن درهای عقب و بدنه، آریزو استار به یک خودروی دو درب تبدیل شده، هر چند تغییری در جایگاه ستون B و C رخ نداده است. دستگیره درهای این اتومبیل کانسپت از نوع کشویی مخفی‌شونده بوده و هنگام حرکت با سطح بدنه هم‌تراز می‌شوند.

تکمیل‌کننده چهره جذاب و هیجان‌انگیز مفهومی آریزو استار چراغ‌های LED باریک عقب و باله بسیار بزرگ و عریض نصب شده روی صندوق عقب است.

چری هدف از توسعه آریزو استار را نمایش توانمندی‌های مهندسین خود در زمینه سفارشی‌سازی اعلام کرده‌ است. با وجود این، هنوز مشخص نیست که آیا این خودرو مستقیما راهی خطوط تولید خواهد شد یا خیر.

در رابطه با پیشرانه مفهومی آریزو استار اطلاعاتی منتشر نشده، اما احتمالا وظیفه تامین نیروی آن را همان موتور 147 اسب بخاری موجود در زیر کاپوت آریزو GX یا نمونه قوی‌تر 156 اسب بخاری متعلق به نسخه پرو، بر عهده دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (11 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    یه جوری میگید خودروسازان چینی با شتابی باورنکردنی در زمینه طراحی و تکنولوژی‌های خودرویی در حال پیشرفت هستند که هر کسی ندونه فکر میکنه خود چینی ها اینو طراحی کردن. ولی نمیگید که طراحشون James Hopes از جنرال موتور امریکا و Hakan Saracoglu از شرکت پورشه آلمان هستند .چینی ها زحمت کشیدن استخدامشون کردند

    • سعید علیپور
      سعید علیپور | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

      با سلام، آریای عزیز قطعا میدونی که استخدام طراحان از سایر کشورها و کمپانی ها یه امر مرسومه، این هم یک استراتژیه برای پیشرفت. استخدام طراحان خارجی توسط چینی ها که دو موردشو شما اشاره کردی، قبلا ما هم اشاره داشتیم

  • ErfanMTI
    ErfanMTI | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    لگن سازی ایران آفتابه چه خبر؟

  • بازل
    بازل | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    بی نظیره

  • ali_mlk
    ali_mlk | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    بنظرم زیاد جالب نیست و بیشتر شبیه تیونینگ های بیرونه تا کارخونه ای

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی