ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آپدیت جدید ویندوز ۱۰ پیش از خراب شدن حافظه به کاربر هشدار می‌دهد

آخرین به روز رسانی ویندوز  10 بیلد 20266 با ارائه قابلیتی جدیدی، زمان نزدیک شدن به پایان عمر SSD و خرابی احتمالی آن را به کاربران هشدار دهد. جدیدترین بتای ویندوز که در «Dev Channel» ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۰۰

آخرین به روز رسانی ویندوز  10 بیلد 20266 با ارائه قابلیتی جدیدی، زمان نزدیک شدن به پایان عمر SSD و خرابی احتمالی آن را به کاربران هشدار دهد.

جدیدترین بتای ویندوز که در «Dev Channel» به دست تسترها رسیده شامل قابلیتی است که پیش از خراب شدن حافظه‌های SSD از نوع NVMe به کاربر هشدار می‌دهد. زمانی که درایو به پایان عمر مفید خود نزدیک می‌شود، قابلیت جدید با تشخیص این مساله به کاربر هشدار می‌دهد که SSD در معرض خطر خرابی و آسیب دیدن قرار دارد. در این صورت کاربران با دریافت هشدار خطر، می‌توانند از داده‌های ذخیره شده روی حافظه ذخیره سازی پشتیبان‌گیری کنند.

مایکروسافت در پست منتشر شده خود در مورد این قابلیت جدید اعلام کرد:

« توصیه اکید می‌شود کاربران پس از دریافت هشدار، بلافاصله نسخه پشتیبان از اطلاعات خود تهیه کنند.»

لینک نوتیفیکیشن به قسمت «تنظیمات» (Settings) و پنل «مدیریت دیسک‌ها و حجم صدا» (Manage disks and volumes) مربوط می‌شود. در این قسمت با استفاده از گزینه «Properties » کاربران می‌توانند اطلاعات دقیق‌تری در مورد وضعیت SSD از جمله طول عمر باقیمانده و دمای عملکرد آن را مشاهده کنند.

دریافت چنین هشداری، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند برای کسانی که از درایو NVMe  در کامپیوتر خود استفاده می‌کنند، بسیار مهم باشد.

در اوایل سال جاری میلادی گفته شد که بروز رسانی ویندوز 10 به SSD کاربران آسیب رسانده است. بعد از انتشار نسخه 2004 ویندوز 10 در اویل خردادماه، برخی کاربرانن باگی را در ابزار «Optimize Drives» ویندوز ۱۰ شناسایی کردند. ظاهرا این باگ می‌توانست روی طول عمر حافظه‌های SSD تأثیر منفی بگذارد.

در همان بازه زمانی، مایکروسافت ضمن تأیید باگ، خبر از به روز رسانی‌های نرم افزاری داد که می‌تواند این مشکل را برطرف کند. شهریورماه امسال، به‌روزرسانی نرم افزاری همراه با بیلد 19042.487 ویندوز ۱۰ برای اعضای برنامه اینسایدر منتشر شد. البته کاربران عادی به این به روز رسانی دسترسی نداشتند.

اکنون به روز رسانی جدید و قابلیت ارسال نوتیفیکشن در صورت نزدیک شدن به پایان عمر SSD، می‌تواند بسیاری از دغدغه‌های کاربران را مرتفع سازد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    قشنگیش اینه تو آپدیت قبلی یک باگ داشت که اونقدر روی هارد بیخود مینوشت که فاتحه هارد رو میخوند. حالا خوبه خودش خراب میکنه قبلش میگه حداقل اطلاعاتمون رو برداریم:)

  • E.A
    E.A | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    مگه عمرشون چقد کمه ؟!!!!

    • ami_ald
      ami_ald | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

      عمر ssd بیشتر از hdd هست ولی بلاخره هروسیله ای یه روز خراب میشه

مطالب پیشنهادی