ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

نسخه جدید سرفیس لپ تاپ گو معرفی شد؛ رقیب قدر کروم‌بوک‌ها

مایکروسافت، «سرفیس لپ‌تاپ گو» را با پردازنده نسل دهم اینتل معرفی کرد؛ دستگاهی که به وضوح برای رقابت با کروم بوک‌ها طراحی شده است. «سرفیس لپ‌تاپ گو» (Surface Laptop Go) دستگاهی کوچکتر و سبک‌تر از ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۸:۱۰

مایکروسافت، «سرفیس لپ‌تاپ گو» را با پردازنده نسل دهم اینتل معرفی کرد؛ دستگاهی که به وضوح برای رقابت با کروم بوک‌ها طراحی شده است.

«سرفیس لپ‌تاپ گو» (Surface Laptop Go) دستگاهی کوچکتر و سبک‌تر از سایر لپ‌تاپ‌های سرفیس است که از قدرت مطلوبی برخوردار بوده و با قیمت مقرون به صرفه‌ای که دارد می‌تواند جایگزین مناسبی برای دستگاه‌های قوی‌تر مایکروسافت باشد.

سرفیس جدید با نمایشگر 12.4 اینچی، از نمایشگر کوچکتری نسبت به سرفیس لپ‌تاپ 3 با پنل 13.5 اینچی بهره می‌برد. ولی رزولوشن هر دو دستگاه 1536 در 1024 پیکسل است. این در حالی است که رزولوشن نمایشگر سرفیس گو 2 برابر 1920 در 1280 پیکسل است.

فریم باریک‌تر باعث شده لپ‌تاپ جدید وزن سبک‌تری برابر 1.11 کیلوگرم داشته باشد و در واقع سبک‌ترین لپ تاپ سرفیس شود. دستگاه جدید در این رنج قیمت، سبک‌تر از مک بوک ایر و بسیاری از لپ‌تاپ‌های کروم بوک یا ویندوزی است.

لپ‌تاپ جدید با پردازنده نسل دهمی اینتل Core i5 -1035G1 به بازار عرضه می‌شود. نسخه پایه سرفیس جدید با رم 4 گیگابایتی و ظرفیت حافظه 64 گیگابایتی eMMC با قیمت ۵۴۹ دلاری عرضه می‌شود. نسخه قوی‌تر با قیمت 699 دلاری مجهز به رم 8 گیگابایتی و ظرفیت حافظه 128 گیگابایتی SSD است.

مایکروسافت در کنار جک هدفون، پورت شارژ Surface Connect، یک پورت USB-C و یک پورت USB-A معمولی را در نظر گرفته است. وبکم 720 پیکسل دستگاه از Windows Hello برای تشخیص چهره پشتیبانی نمی‌کند. در عوض، مایکروسافت در برخی از مدل های سرفیس جدید حسگر اثر انگشت را روی دکمه پاور قرار داده است. البته مدل پایه 549 دلاری فاقد حسگر اثر انگشت است ولی مدل‌های 699 یا 899 دلاری مجهز به حسگر اثر انگشت هستند.

دستگاه از Wi-Fi 6 و فناوری شارژ سریع نیز پشتیبانی می‌‌کند و در عرض یک ساعت باتری آن تا 80 درصد شارژ می‌شود. مایکروسافت سرفیس گو در سه رنگ آبی، ماسه سنگی و پلاتینیومی از 22 مهرماه در دسترس کاربران قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی