ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل در چین و آمریکا به انحصارطلبی و لطمه به رقبا متهم می‌شود

«وزارت دادگستری آمریکا» قصد دارد هفته آینده دادخواست شکایتی علیه گوگل تنظیم و به دادگاه تقدیم کند این نهاد از دادستان‌های ایالت‌های مختلف نیز خواسته تا به موضوع ورود کرده و به عنوان شاکی، دادخواست ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۰ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

«وزارت دادگستری آمریکا» قصد دارد هفته آینده دادخواست شکایتی علیه گوگل تنظیم و به دادگاه تقدیم کند این نهاد از دادستان‌های ایالت‌های مختلف نیز خواسته تا به موضوع ورود کرده و به عنوان شاکی، دادخواست را امضا کنند.

خبرگزاری رویتز به نقل از سه منبع آگاه اعلام کرده است که براساس این شکایت، گوگل به عدم رعایت قوانین ضد انحصار و تضعیف سایر موتورهای جستجو در بازار به‌علاوه انحصارطلبی تبلیغاتی متهم شده است.

قوانین ضد انحصاری از موضوعات مهمی است که دولت فدرال توجه ویژه‌ای به آن نشان می‌دهد. گوگل متهم شده که با اتخاذ رفتارهای انحصارطلبانه‌، منجر به تضعیف عملکرد سایر موتورهای جستجوی رقیب از جمله مایکروسافت بینگ  شده است. بر این اساس کمپانی مذکور با محدود کردن دسترسی رقبا به داده‌های ارزشمند درباره کاربران و ترجیحات آنها مانع رقابت سالم در بازار می‌شود. البته گوگل چنین اتهامی را قبول ندارد و آن را اساسا رد می‌کند.

از گوگل به علت نقض حریم خصوصی کاربران با ردیابی موقعیت در اروپا شکایت شد

وزارت دادگستری آمریکا، اقدامات انحصار طلبانه گوگل را محکوم کرده و معتقد است این شرکت در بخش تبلیغات نیز رویکرد درستی را در پیش نمی‌گیرد. انحصار طلبی تبلیغاتی یکی دیگر از اتهامات گوگل است. پیشتر نیز گوگل متهم شده بود که قوانین تبلیغاتی مبهم و سودجویانه‌ای را در پیش می‌گیرد.

منتقدین به عملکرد گوگل معتقد هستند که سیاست‌های تبلیغاتی سودجویانه گوگل باعث می‌شود امکان رقابت سالم در فضای وجود نداشته باشد.

براساس اعلام رویتزر، در حالیکه غول بزرگ فناوری در معرض اتهامات ضد انحصاری در آمریکا قرار دارد، احتمال دارد به زودی چین نیز تحقیقاتی را علیه رویکردهای انحصارطلبانه گوگل آغاز کند. ظاهرا دولت چین رویکرد ضد رقابتی گوگل را در سیستم عامل اندروید متهم کرده و معتقد است این شرکت به فعالیت هواوی و سایر شرکت‌های چینی آسیب جدی وارد می‌کند.

گوگل مدعی است که کاربران منابع اطلاعاتی دیگری مانند «توییتر» برای دسترسی به اخبار و «آمازون» برای دسترسی به محصولات در اختیار دارند. همچنین غول فناوری اعلام کرده که در بخش تبلیغات نیز با طیف وسیعی از شرکت‌ها از جمله «اوراکل» و «ورایزن» رقابت می‌کند.

براساس اعلام منابع مطلع، دادستان‌‌های ایالت‌های مختلف آمریکا در حال بررسی موضوع هستند و ممکن است دادخواست علیه گوگل را امضا کنند.

حال باید ببینیم دادخواست شکایت علیه گوگل به چه سمتی خواهد رفت و آیا گوگل می‌تواند دفاع منطقی از خود در برابر سیل اتهامات داشته باشد یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۰ مهر ۱۳۹۹

    دیگه چین از انحصار حرف نزنه که مضحکه? ?

مطالب پیشنهادی