ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

فولکس واگن ماه آینده سرنوشت بوگاتی، لامبورگینی و دوکاتی را مشخص می‌کند

چند روز پیش بود که خبری مبنی بر واگذاری بوگاتی از سوی فولکس واگن به شرکت ریمک سر و صدای زیادی برپا کرد. در آن مقطع هیچ یک از دو طرف واکنش رسمی از خود ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۹:۰۰

چند روز پیش بود که خبری مبنی بر واگذاری بوگاتی از سوی فولکس واگن به شرکت ریمک سر و صدای زیادی برپا کرد. در آن مقطع هیچ یک از دو طرف واکنش رسمی از خود نشان ندادند، اما اکنون با گذشت مدتی کوتاه یکی از مدیران ارشد فولکس واگن تایید کرده این شرکت در حال بررسی آینده سه برند لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی است.

گفته می‌شود هیئت مدیره و مقامات گروه فولکس واگن در ماه نوامبر (آبان) در رابطه با یک استراتژی جدید به بحث و تبادل نظر خواهند پرداخت. هدف اصلی این استراتژی افزایش ارزش کل به 200 میلیارد یورو (235 میلیارد دلار) اعلام شده است.

گروه فولکس واگن در یک نگاه

همکاری‌های تکنولوژیک برندهای لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی با سایر شرکت‌ها، بازنگری در ساختارها و حتی فروش و واگذاری از جمله راهکارهای احتمالی در استراتژی جدید گروه فولکس واگن خواهند بود.

در این راستا یکی از مدیران فولکس واگن که خواسته نامش فاش نشود، به پایگاه خبری رویترز گفته این کمپانی می‌خواهد نسبت به دارا بودن منابع کافی جهت توسعه پلتفرم‌های الکتریکی برای برندهای مذکور به یک نتیجه قطعی برسد. وی افزوده این خودروساز بزرگ آلمانی باید اطمینان حاصل پیدا کند که در کنار توسعه پلتفرم الکتریکی برای برندهای کوچک‌تر، می‌تواند سرمایه چند میلیارد دلاری جهت برقی‌سازی ناوگان مدل‌های پرفروش و تولید انبوه خود را تامین کند.

طبق آمار سال 2019، لامبورگینی توانسته 4,554 خودرو به مشتریان خود تحول دهد. این در حالی است که بوگاتی موفق به فروش تنها 82 دستگاه خودرو شده، دوکاتی دیگر برند زیرمجموعه فولکس واگن هم تقریبا 52,000 دستگاه از محصولات خود را به فروش رسانده است.

با احتساب آمار فروشی که سه برند لامبورگینی، بوگاتی و دوکاتی دارند، مدیران و کارشناسان فولکس واگن اکنون بر سر یک دو راهی بزرگ قرار گرفته و با تردیدهایی روبرو شده‌اند. آنها مردد هستند که اختصاص منابع برای تولید مدل‌های الکتریکی تحت این برندها نتایج مثبتی به دنبال خواهد داشت یا خیر، چرا که احتمال می‌رود مدل‌های الکتریکی با نشان سه برند یاد شده چندان مورد استقبال مشتریان قرار نخواهند گرفت.

آقای هربرت دیس مدیرعامل فولکس واگن در رابطه با شرایط کنونی بازار و تحولات عمیقی که در پیش است، گفته:

«ما به طور پیوسته وضعیت برندهای خود را بررسی می‌کنیم، این امر در فاز تغییرات بنیادینی که الان در صنعت خودرو در حال شکل‌گیری است، بیشتر انجام می‌پذیرد. در بازاری که در حال تغییرات گسترده است، ما باید تمرکز کرده و از خودمان بپرسیم دگرگونی برای هر یک از اعضای گروه ما چه معنایی خواهد داشت.»

آقای دیس افزوده:

«برندها باید با مقتضیات جدید سنجیده شوند، مقتضیاتی مثل الکتریکی‌سازی، کشش بازار، دیجیتالیزه شدن و ارتباطات خودرویی. فضای تازه‌ای برای مانور دادن ایجاد شده و هر برندی باید جایگاه جدید خود را پیدا کند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    بوگاتی شیرون فقط 82 دستگاه فروخته؟!؟

مطالب پیشنهادی