ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیفون تاشو اپل احتمالا با نمایشگر خود ترمیم همراه می‌شود

یکی از چالش‌های اساسی گوشی‌های تاشو به مقاومت بخشی از نمایشگر مربوط می شود که تا می‌خورد. هرچند اپل هنوز وارد این بازار نشده اما پتنتی را ثبت کرده که در پی حل این مشکل ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۱۱

یکی از چالش‌های اساسی گوشی‌های تاشو به مقاومت بخشی از نمایشگر مربوط می شود که تا می‌خورد. هرچند اپل هنوز وارد این بازار نشده اما پتنتی را ثبت کرده که در پی حل این مشکل است.

این پتنت که در «اداره ثبت اختراع ایالات متحده» ثبت شده، راهکاری را توصیف می‌کند که اجازه خود ترمیمی را به نمایشگر آیفون تاشو می‌دهد. بارها باز و بسته شدن نمایشگر و لایه‌‌های مختلف آن فشار فراوانی را به پنل وارد می‌کند که نتیجه آن ظاهر شدن خط تاشو، خط و خش و عیوب دیگر است. اپل با استفاده از لایه‌ای خاص در پی به حداقل رساندن آسیب‌هایی است که نمایشگر متحمل آن می‌شود.

آنطور که از این پتنت برمی‌آید علاوه بر نمایشگر عادی، لایه‌های دیگری نیز برای حفاظت در نظر گرفته خواهد شد. نمایشگر این آیفون تاشو از سه بخش تشکل شده که شامل پنل عادی، نمایشگر ثابت و مکانیزم چرخشی می‌شود اما بخش اصلی کار پنلی با قابلیت خود ترمیمی است.

بر اساس این پتنت بخش منعطف صفحه نمایش را می‌توان بین قسمت‌های سخت لایه محافظ نمایشگر قرار داد. همچنین می‌توان لایه‌ای با قابلیت خود ترمیمی را هم به این پیکربندی اضافه کرد که به گونه‌ای که در تمام صفحه پخش شده یا تنها روی بخش تاشو قرار ‌گیرد. برای بهبود قابلیت خودترمیمی می‌توان از فاکتورهای خارجی مثل وارد کردن حرارت، جریان الکتریکی یا دیگر عناصر محرک کمک گرفت. انعطاف پذیری را هم می‌توان با اتکا بر پلیمرهای الاستومر به سطح بالاتری ارتقا داد.

در بخش دیگری از این پتنت به شکل جزیی به نحوه ترمیم لایه پرداخته شده که بر اساس آن فرایند بهبود در بازه‌های زمانی منظم مثل زمان شارژ دستگاه انجام می‌شود. هرچند ثبت پتنت دلیل محکمی برای معرفی یک محصول نیست اما برآوردهای مختلف نشان داده که سهم گوشی‌های تاشو در سال‌های آینده بیشتر خواهد شد و از اینرو به احتمال فراوان دیر یا زود شاهد ورود کوپرتینویی‌ها به این حوزه خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی