ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

بی ام و سری 4 کانورتیبل 2021 رسما رونمایی شد؛ بی هویت تر از همیشه

به تازگی نسل جدید بی ام و سری 4 کانورتیبل با سقف تاشو پارچه‌ای رسما توسط بی ام و معرفی شده است. نسل جدید برخلاف نسل گذشته که از سقف تاشو فلزی بهره می‌برد، مجددا ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

به تازگی نسل جدید بی ام و سری 4 کانورتیبل با سقف تاشو پارچه‌ای رسما توسط بی ام و معرفی شده است. نسل جدید برخلاف نسل گذشته که از سقف تاشو فلزی بهره می‌برد، مجددا تغییر رویه داده و حالا با سقف پارچه‌ای ارائه می شود.

پیش از این آخرین بار بی ام و در مدل کوپه دو درب سری 3 اتاق E46 از سقف تاشو پارچه‌ای استفاده کرده بود که تولید آن در سال 2006 متوقف شد.

البته بی ام و از سقف پارچه‌ای در مدل‌های کوپه سری 2 و سری 8 نیز بهره گرفته بود و این سومین محصولی است که در حال حاضر با سقف تاشو پارچه‌ای توسط این کمپانی تولید می‌شود.

رقبای اصلی سری 4 کانورتیبل 2021 همچون آئودی A5 و مرسدس بنز C کلاس نیز از همین نوع سقف بهره می‌برند. بی ام و توانسته در این خودرو شیشه عقب را در مکانیزم سقف تاشو پارچه‌ای جای دهد تا از نظر ایزوله کردن اتاق و دید رو به بیرون برتری محسوسی به نسبت سقف های تاشو پارچه‌ای معمولی داشته باشد.

این سقف در عرض 18 ثانیه باز و بسته می‌شود همچنین می‌توان سقف را تا حداکثر سرعت 50 کیلومتر بر ساعت نیز باز و بسته کرد.

سقف پارچه ای مذکور در حدود 40 درصد وزن کمتری به نسبت سقف تاشو فلزی نسل قبلی بی ام و سری 4 دارد. همچنین درجه صلبیت (سفتی) بدنه نیز با استفاده از پنل های تقویت کننده در سقف تا 4 درصد بیشتر از نسل قبلی است.

بی ام و سری 4 کانورتیبل

اولین مدل که از این نسل به فروش خواهد رسید M440i xDrive با قیمت 59.645 پوند خواهد بود که از موتور 6 سیلندر خطی توربوشارژر شده مجهز به سیستم نیمه هیبریدی با حداکثر قدرت 369 اسب بخار بهره می‌برد. دو مدل 4 سیلندر با حداکثر قدرت 181 و 254 اسب بخار و یک مدل 4 سیلندر دیزلی با حداکثر قدرت 187 اسب بخار نیز در مرحله اول به فروش خواهند رسید.

در ادامه بی ام و دو مدل 6 سیلند دیزلی از این محصول را عرضه خواهد کرد. تمامی مدل‌ها از جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک بهره می‌برند. در آینده نه چندان دور نیز مدل M4 کانورتیبل عرضه خواهد شد تا سبد مدل‌های M پس از معرفی M3 سدان و M4 کوپه تکمیل شود.

شما در مورد طراحی ظاهری نسل جدید ب ام و سری چهار چه نظری دارید؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • hasan imani
    hasan imani | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    از همون اولش هم از این برند متنفر بودم الان که هزار ماشالا پر از ایراد و ارور و استهلاکه و طراحیش هم شکر خدا شده مثل اولین تولیدات شرکتهای چینی?

  • Milad
    Milad | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    قیافش شبیه کارتن خواب های آوارست?

  • Decadecimal Dream Life
    Decadecimal Dream Life | ۱۱ مهر ۱۳۹۹

    قیافه‌ش شده مثل خوک‌های انگری بردز...???

مطالب پیشنهادی