ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

نتیجه تحلیل ۳۸ میلیون مقاله کرونا: ترامپ بزرگترین منبع اطلاعات نادرست است

محققان دانشگاه «کرنل» پس از تحلیل ۳۸ میلیون مقاله انگلیسی درباره کرونا پی برده‌اند که «دونالد ترامپ» با اختلاف منبع اصلی انتشار اطلاعات گمراه کننده درباره این بحران بوده است. رییس جمهور آمریکا که امروز ...

یونس مرادی
نوشته شده توسط یونس مرادی | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

محققان دانشگاه «کرنل» پس از تحلیل ۳۸ میلیون مقاله انگلیسی درباره کرونا پی برده‌اند که «دونالد ترامپ» با اختلاف منبع اصلی انتشار اطلاعات گمراه کننده درباره این بحران بوده است.

رییس جمهور آمریکا که امروز از ابتلای خود و همسرش به کووید-۱۹ خبر داد، یکی از سرشناس‌ترین افرادی است که طی بحران کرونا با اظهار نظرهای خود جنجال آفرین شده است. بر اساس مطالعه‌ای که محققان دانشگاه «کرنل» روی ۳۸ میلیون مقاله انگلیسی پیرامون کرونا صورت داده‌اند، منبع اصلی ۳۷.۹ درصد از گفتگوهای حاوی اطلاعات نادرست درباره کرونا به ترامپ مربوط می‌شود.

در این مطالعه ۱۱ نوع از اطلاعات نادرست از جمله تئوری های توطئه درباره بیل گیتس، ساختگی بودن ویروس، درمان‌های معجزه‌آسا و نقش 5G در بیماری بررسی شده اما پررنگ‌ترین آنها ادعاهای ترامپ درباره درمان کرونا با داروی مالاریا و ضدعفونی کننده‌ها بوده است. ادعاهای نادرست رییس جمهور ایالات متحده درباره ۱۰ مورد دیگر روی هم رفته به پای سخنانش درباره روش‌های درمانی ناردرست نمی‌رسد.

ترامپ: مطمئن هستم منشاء کرونا ویروس آزمایشگاهی در ووهان چین است

در بخش دیگری از تحقیق اشاره شده که از ۳۸ میلیون مقاله منتشر شده بیش از ۱.۱ میلیون یا ۳ درصد حاوی اطلاعات نادرست است. بر این اساس ادعاهای ترامپ باعث افزایش تعداد مقاله‌های گمراه کننده نیز شده ؛ برای مثال پس از سخنان وی در مورد درمان کووید-۱۹ با ضدعفونی کننده‌ها در ۲۴ آپریل بیش از ۳۰ هزار مقاله در درسته درمان معجزه آسا منتشر شده در حالی که تا پیش از آن تاریخ کمتر از ۱۰ هزار مطلب نادرست در این دسته منتشر شده بود.

در مجموع ۴۶ درصد از کل اطلاعات نادرست منتشر شده به تئوری توطئه مربوط می‌شود. از میان کل مقالات ۲۹۵ هزار مورد به درمان‌های معجزه‌آسا، ۱۱ هزار مورد به دکتر «آنتونی فاوچی»، متخصص ارشد بیماری‌های عفونی در انستیتوی ملی بهداشت آمریکا و ۶ هزار مورد به سوپ خفاش مربوط می‌شود.

نکته نگران کننده اینجاست که بسیاری از اطلاعات گمراه کننده بدون پرسشگری یا تصحیح در رسانه‌ها منتشر می‌شود و تنها ۱۶.۴ درصد از آنها صحت سنجی شده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (8 مورد)
  • herogame
    herogame | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    بخاطر چندر غاز پول هرچیزی که بهتون دستور بدن رو به خورد مردم میدین دیگه شرافت معنی نداره

  • آریا
    آریا | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    بزرگترین منبع اطلاعات نادرست فیک نیوز های در اختیار گلوبالیست ها و چپول هاست.

  • molavy
    molavy | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    این تحقیق علمی هستش، اساتید ربط یاب ...

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی