ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل مپس با بهبود قابلیت‌‌های واقعیت افزوده مسیریابی را از همیشه ساده‌تر می‌کند

گوگل، قابلیت‌های جدیدی به «Live View AR» اضافه کرده است. از ویژگی‌های اضافه شده می‌توان به نشانگرهای مسیریابی با واقعیت افزوده اشاره کرد که پیدا کردن مسیر را از همیشه آسانتر می‌کند. علاوه بر نشانگر‌های ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۳۰

گوگل، قابلیت‌های جدیدی به «Live View AR» اضافه کرده است. از ویژگی‌های اضافه شده می‌توان به نشانگرهای مسیریابی با واقعیت افزوده اشاره کرد که پیدا کردن مسیر را از همیشه آسانتر می‌کند. علاوه بر نشانگر‌های جهت یابی، اطلاعاتی در مورد فاصله تا مقصد و مسیرهای مخصوص تردد عابران پیاده نیز روی صفحه ارائه می‌شود.

کاربران می‌توانند گوشی هوشمند خود را در مسیر حرکت بالا نگه دارند و از قابلیت‌های جدید جهت یابی  که اطلاعاتی در مورد موقعیت مکانی برخی مکان‌های خاص نیز ارائه می‌‌دهد، استفاده کنند. «میرکو رانیری»، مدیر محصول تیم گوگل مپس در مورد قابلیت‌های جدید «لایو ویو آی‌آر» توضیحاتی ارائه کرده است:

«نشانگرهای بصری برای برخی مکان‌های خاص، پارک‌های محلی و جاذبه‌های گردشگری شناخته شده مثل ساختمان «امپایر استیت» (Empire State) نیویورک و «پانتیون» (Pantheon) رم فعال است.»

گوگل اعلام کرده که به زودی این ویژگی در سیستم عامل اندروید و iOS و برای 25 شهر از جمله برلین، لندن، نیویورک، رم، سانفرانسیسکو و توکیو ارائه خواهد شد.

یکی دیگر از قابلیت‌های خوبی که قرار است به  لایو ویو اضافه شود، امکان استفاده از نشانگرهای جهت یابی در ناوگان حمل و نقل است. درنتیجه وقتی مثلا کاربر از ایستگاه مترو خارج می‌شود یا به تقاطع شلوغ می‌رسد، دیگر سردرگم نخواهد بود و می‌تواند مسیر بعدی خود را به راحتی مشخص کند.

 

گوگل در تلاش است تا با به روز رسانی‌های گوگل مپس، به کاربران در مسیریابی بیش از پیش کمک کند. سال گذشته نیز فناوری واقعیت افزوده را به مپس اضافه کرد تا کاربران بتوانند به شکل دقیق‌تری از موقعیت مکانی خود و مسیرهای پیشِ رو مطلع شوند.

واقعیت افزوده به کاربران کمک می‌کند تا در جهت یابی به صورت موفق‌تری با گوگل مپس کار کنند. چند ماه قبل گوگل اعلام کرده بود که به زودی قابلیت‌های جدیدی به لایو ویو آی‌آر اضافه شود. بی‌شک به روز رسانی و ارتقا گوگل مپس به همین جا ختم نخواهد شد و شاهد بهینه‌سازی قابلیت‌های جهت یابی این اپلیکیشن خواهیم بود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی