ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

20 هزار نفر از کارکنان آمازون به کرونا مبتلا شده‌اند

پس از آنکه برخی رسانه‌ها از جمله «بلومبرگ» و «CNBC» آمازون را به عدم صداقت درباره میزان شیوع کرونا در این شرکت متهم کردند، آمازون گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد از اسفند گذشته ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۱ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۳۵

پس از آنکه برخی رسانه‌ها از جمله «بلومبرگ» و «CNBC» آمازون را به عدم صداقت درباره میزان شیوع کرونا در این شرکت متهم کردند، آمازون گزارشی را منتشر کرده که نشان می‌دهد از اسفند گذشته تا کنون تست کرونا 19816 از کارکنان این شرکت یا مثبت بوده و یا مبتلا به کووید-۱۹ تشخیص داده شده‌اند.

در موج فراگیری بیماری کرونا، برخی شرکت‌ها از جمله آمازون به عدم شفافیت در ارائه آمار مبتلایان به ویروس کرونا متهم شده‌اند. آمازون جهت شفاف شدن این وضعیت آمار کارمندانی که نتیجه تست کرونا آنها مثبت اعلام شده را منتشر کرد. البته، برخی رسانه‌ها گزارش می‌دهند که آمار کارمندان مبتلا به ویروس کرونا در فروشگاه‌های آمازون بیشتر از میانگین محلی است.

چنین آمارهایی عموما توسط شرکت های بزرگ ایالات متحده منتشر نمی شود. براساس اعلام آمازون، هر روز هزاران نفر از پرسنل این شرکت تست کرونا می‌دهند و قصد دارد تا ماه نوامبر این تعداد را به 50000 تست در روز در 650 شعبه خودش برساند.

آمازون اعلام کرد از کل 1372000 کارمندی که از اول ماه مارس تا 19 سپتامبر در این شرکت یا برای «Whole Foods» کار می‌کنند، تست کرونا حدود 19816 نفرشان مثبت بوده و معتقد است اگر این آمار با داده‌های آماری دانشگاه «جان هاپکینز» و با درنظر گرفتن مولفه‌‌هایی همچون منطقه جغرافیایی و سن مقایسه شود، آمار تست مثبت کرونا باید به رقمی در حدود 33952 می‌رسید.

آمازون آمار کارمندان مبتلا به ویروس کرونا را بر اساس ایالت‌های مختلف نیز آنالیز کرده و معتقد است که وقتی به آمارها به صورت ایالت به ایالت نگاه کنیم، درصد کارمندان مبتلا شده کمتر از درصد مبتلایان در همان ایالت است.

در بین ایالت‌های آمریکا، «مینه سوتا» که محل اعتراضات نسبت به شرایط کاری بود، وضعیت متفاوت است و از هر 1000 کارمند، ‌تست 3.17 درصد مثبت بوده است که بیشتر از آمار گزارش شده 1.58 درصدی در این ایالت است. این تناقض‌هایی که در ارائه آمارها دیده می‌شود، رسانه‌ها را بر آن داشته تا انگشت اتهام خود را به سمت آمازون و برخی شرکت‌های بزرگ بگیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی