ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اپل نام آیپاد نانو را به لیست محصولات قدیمی اضافه کرد

اپل روز پنج شنبه نام آیپاد نانو نسل هفت را به لیست محصولات قدیمی اضافه کرد و بدین ترتیب رسماً پشتیبانی فعال از این موزیک پلیر خاطره‌انگیز را محدود نمود. اپل ۱۵ سال قبل از ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

اپل روز پنج شنبه نام آیپاد نانو نسل هفت را به لیست محصولات قدیمی اضافه کرد و بدین ترتیب رسماً پشتیبانی فعال از این موزیک پلیر خاطره‌انگیز را محدود نمود.

اپل ۱۵ سال قبل از آیپاد نانو به عنوان کوچک‌ترین آیپاد نمایشگردار رونمایی کرد. تولید این محصول سال ۲۰۱۷ متوقف شد و در طول تقریباً ۱۲ سال، هفت نسل از آن در شکل‌ها و اندازه‌های گوناگون روانه بازار شده است.

آیپاد نانو نسل اول در رنگ مشکی و سفید روانه بازار شد و بدنه بسیار کشیده و باریکی داشت. این مدل نسبت به آیپاد مینی کوچک‌تر بود و از دکمه دایره‌ای و نمایشگر ۱.۵ اینچی رنگی بهره می‌برد. آیپاد نانو نسل اول در ظرفیت‌های ۲ و ۴ گیگابایت و در بازه قیمتی بین آیپاد شافل و آیپاد کلاسیک روانه بازار شد.

آیپاد نانو با گذشت سال‌ها بارها تغییر قیافه داد و از محصولی بلند و باریک به محصولی کوتاه و ضخیم تبدیل شد. در نسل ششم دکمه چرخنده از این محصول حذف شد و به یک موزیک پلیر تمام صفحه بدل گشت و در نهایت در نسل هفتم ظاهری شبیه آیفون پیدا کرد.

از نکات برجسته سری آیپاد نانو می‌توان به نمایشگر رنگی، دکمه‌های کنترل موزیک (دیجیتالی در نسل‌های اخیر) و رنگ‌بندی متنوع اشاره کرد. آیپاد نانو نسل هفت که آخرین نسل این محصول به شمار می‌رود، سال ۲۰۱۲ با نمایشگر ۲.۵ اینچی مستطیلی و دکمه Home معرفی شد. اپل سه سال بعد یعنی در تیر ماه ۹۴ این محصول را در سه رنگ جدید طلایی، آبی کمرنگ و صورتی روانه بازار کرد. اپل مرداد ماه ۹۶ فروش آیپاد نانو را متوقف کرد.

آیپاد نانو حالا به لیست محصولات قدیمی اپل اضافه شده که به معنی واجد الشرایط بودن آن برای تعمیر در ایستگاه‌های Genius Bar و توسط تعمیرکاران مجاز اپل است، البته در صورتی که قطعات مورد نیاز موجود باشند. پیش‌بینی می‌شود آیپاد نانو طی دو سال دیگر از رده خارج شود.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی