ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

یک هکر کلاه سفید با نفوذ به سرورها و خودروهای تسلا ۵۰ هزار دلار جایزه گرفت

هکرها قدرت بالایی دارند و تقریبا کاری برای آن‌ها غیرممکن نیست. حالا گزارشی جدید از نفوذ به سرور‌های داخلی و خودروهای تسلا خبر می‌دهد که منجر به کسب جایزه توسط هکر شده است. این هک ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

هکرها قدرت بالایی دارند و تقریبا کاری برای آن‌ها غیرممکن نیست. حالا گزارشی جدید از نفوذ به سرور‌های داخلی و خودروهای تسلا خبر می‌دهد که منجر به کسب جایزه توسط هکر شده است.

این هک در سال ۲۰۱۷ رخ داده و یک هکر به نام «جیسون هیوز» که با نام کاربری «WK057» در جامعه کاربری تسلا حضور داشته، توانسته دست به چنین کاری بزند. این هکر کلاه سفید آسیب‌پذیری‌های موجود را به این کمپانی گزارش کرده و تسلا آن‌ها را برطرف کرده، با این حال چنین حمله سایبری نگرانی‌هایی درباره ماشین‌های خودران ایجاد کرده است.

در سال ۲۰۱۷، هیوز برای ساخت سیستم ذخیره انرژی خارج از شبکه و کیت‌های تبدیل الکتریسته با خودروهای تسلا کار می‌کرده است. این فرد توانسته بود مهارت‌های خود را تبدیل به یک کسب و کار کند و قطعاتی که از خودروهای تسلا نجات می‌داد را بفروشد.

هیوز در هنگام انجام این اقدامات بود که چندین آسیب‌پذیری در سیستم‌های مدیریت خودروهای تسلا کشف کرد. این هکر کلاه سفید به سرعت چنین مواردی را به مسئول امنیت نرم افزار این کمپانی گزارش کرد.

تسلا

این مقام اجرایی از هیوز برای اثبات ادعای خود درخواست کرد ویژگی «Summon» را در یکی از خودروهای این کمپانی در کالیفرنیا فعال کند. این هکر به راحتی توانست چنین کاری را انجام دهد و همچنین گزارش مربوط به آن آسیب‌پذیری را به صورت آنلاین منتشر کند. هیوز به علت گزارش این آسیب‌پذیری‌ها، ۵۰ هزار دلار جایزه گرفت.

مدیرعامل تسلا، ایلان ماسک به این هک در سال ۲۰۱۷ اشاره کرده و از میزان فاجعه‌بار بودن آن خبر داده است:

«در حقیقت اگر فردی بتواند تمام ماشین‌های خودران تسلا را هک کند و حتی اگر این کار یک شوخی باشد، می‌تواند تمام آن‌ها را به یک محل مانند ایالت «رود آیلند» بفرستد که پایان کار تسلا خواهد بود و افراد عصبانی زیادی در رود آیلند حضور خواهند داشت.»

این هک نشان می‌دهد که شرکت‌ها باید توجه ویژه‌ای به امنیت ماشین‌های خودران داشته باشند تا هکرها نتوانند به راحتی به آن‌ها نفوذ کرده و برای مردم و همچنین سازندگان دردسر ایجاد کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی