ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

پنج سال پس از دیزل گیت؛ صنعت خودروسازی همچنان در مظان اتهام

همزمان با پنجمین سالگرد دیزل گیت فولکس واگن یک گروه مستقل با نام T&E اطلاعات جدیدی در رابطه با تقلب گسترده در زمینه میزان پیمایش خودروهای پلاگ هیبریدی «PHEV» در حالت تمام برقی منتشر کرده ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

همزمان با پنجمین سالگرد دیزل گیت فولکس واگن یک گروه مستقل با نام T&E اطلاعات جدیدی در رابطه با تقلب گسترده در زمینه میزان پیمایش خودروهای پلاگ هیبریدی «PHEV» در حالت تمام برقی منتشر کرده است.

دیزل گیت فولکس واگن

در بخشی از گزارشی که توسط موسسه T&E منتشر شده آمده است خودروهای PHEV همچنان به دلیل استفاده از موتورهای احتراق داخلی، تولید کننده گازهای گلخانه‌ای هستند و تنها کمی عملکرد بهتری به نسبت موتورهای تک سوز دیزلی و یا بنزین سوز دارند.

32b451a4-bmw-phevs-to-automatically-switch-to-ev-mode-2

خودروسازان به طور متوسط میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خودروهای PHEV را برابر با 44 گرم در هر کیلومتر اعلام کرده اند اما در عمل باید این عدد را در 2.5 ضرب کرد زیرا مالکان این خودروها کمترین استفاده را از شارژر باتری می‌کنند و همینطور در دمای پایین خودروهای PHEV به طور خودکار تنها از موتور احتراق داخلی نیرو می‌گیرند.

هرچند نکات ذکر شده در این گزارش منصفانه به نظر می‌رسند اما به سختی می توان با استناد به آن ها خودروسازان را به تقلب متهم کرد چراکه خودروهای تولیدی آنها از مقررات تعیین شده پیروی می‌کنند. گرچه T&E در گزارش خود این مسئله را یک «نقص» به شمار آورده است.

موسسه T&E معتقد است که فلسفه خودروهای PHEV را باید در رانندگی در مسیرهای کوتاه دنبال کرد. به طور مثال اگر شما روزانه 65 کیلومتر رانندگی می کنید باید بتوانید با تکیه بر حالت تمام برقی بدون نیاز به موتور احتراق داخلی نیز این مسیر را طی کنید. در غیر این صورت استفاده از خودروهای PHEV منطقی به نظر نمی رسد.

جالب است بدانید در گزارشاتی که توسط موسسات مختلف منتشر می شود عموما دلیل خرید این دست از خودروها پرداخت مالیات کمتر عنوان می شود و کمتر مالکی نیز به صورت مستقل از شارژر باتری‌ها استفاده می کند. اما طبق مطالعاتی که توسط خود خودروسازها از جمله میتسوبیشی و بنتلی صورت گرفته است، مالکان از این قابلیت اساسی به طور گسترده‌ای استفاده می‌کنند تا رانندگی تمام برقی را نیز تجربه کنند.

با توجه به سابقه طولانی موسسه T&E در بزرگ جلوه دادن تولید گازهای گلخانه‌ای توسط خودروسازان قابل درک است که حتی مدل‌های هیبریدی نیز از گزارشات تند و تیز این موسسه دور نمانند.

در حال حاضر قرار است عرضه مدل‌های تمام احتراق داخلی در بازار خودروی انگلستان بین سال های 2030 تا 2035 به طور کامل ممنوع شود اما خودروسازان همچنان می‌توانند مدل‌های هیبریدی را عرضه کنند اما موسساتی همچون T&E به دنبال ممنوع سازی کامل خودروهای مجهز به موتورهای احتراق داخلی دیزلی یا بنزین سوز هستند.

به نظر می‌رسد خودروسازان به شدت تحت فشار قرار گرفته‌اند و قانون گذاران نیز بدون در نظر گرفتن واقعیت‌ها در حال وضع قوانین جدیدی هستند که می‌تواند آینده این صنعت را بیش از پیش به سواحل ناامن ببرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی