ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

ماه نورد کوچک شرکت Astrobotic برای آزمایش به ناسا تحویل داده شد

شرکت Astrobotic اعلام کرد ماه نورد CubeRover را که با همکاری دانشگاه «کارنگی ملون» ساخته شده برای آزمایش به ناسا تحویل داده است. مهر ماه سال گذشته شرکت Astrobotic در قراردادی ۲ میلیون دلاری با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۳۰

شرکت Astrobotic اعلام کرد ماه نورد CubeRover را که با همکاری دانشگاه «کارنگی ملون» ساخته شده برای آزمایش به ناسا تحویل داده است.

مهر ماه سال گذشته شرکت Astrobotic در قراردادی ۲ میلیون دلاری با ناسا مأمور شد تا ساخت ماه نورد CubeRover را تکمیل کند. این شرکت در آن زمان اعلام کرد که CubeRover سال آینده همراه با ماه نشین پیشرفته این شرکت به نام Peregrine به قمر زمین خواهد رفت.

CubeRover بسیار سبک وزن بوده و تقریباً هم اندازه یک جعبه کفش است. از این ماه نورد می‌توان برای اهداف مختلف از جمله بررسی محیط‌های صعب العبور و همچنین حمل محموله‌های سبک استفاده کرد. به گفته Astrobotic ابعاد کوچک و وزن سبک این ماه نورد دسترسی به سطح ماه را برای اهداف تجاری آسان‌تر می‌کند. ناسا احتمالاً از این ماه نورد برای مأموریت بازگشت به ماه در سال ۲۰۲۴ موسوم به «آرتمیس» استفاده خواهد کرد.

Astrobotic با استفاده از بودجه‌ای که ناسا در اختیارش قرار داده، CubeRover را به سیستم چهار چرخ متحرک سبک‌تر، پنل‌های خورشیدی بیشتر برای ارتقای شارژدهی و همچنین استانداردسازی آن به منظور افزایش سازگاری با انواع مختلف محموله‌ها و ماه نشین‌ها استفاده کرده است.

این ماه نورد به مرکز فضایی کندی تحویل داده شده تا تیم «عملیات رگولیت و خاک‌های دانه ای» ناسا (GMRO) آن را در ماه‌های آتی در سطح شبیه‌سازی ماه آزمایش کند. این آزمایشات توانایی CubeRover در عبور از انواع سطوح از جمله تپه‌ها و دره‌ها را مشخص کرده و آزمایش سقوط نیز توانایی پرش ماه نورد بدون واژگون شدن را مشخص خواهد کرد.

CubeRover برای سازگاری با ماه نشین‌های مختلف طراحی شده و اگر آزمایش آن موفقیت آمیز باشد احتمالاً در بسیاری از مأموریت‌های ماه بکار گرفته خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی