ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تویوتا هایلوکس ماکو برای مقابله با فورد رنجر رپتور معرفی شد

هایلوکس یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت تویوتا به شمار می‌رود. این پیکاپ سایز متوسط در تایلند، فیلیپین، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، مکزیک و برزیل بسیار پرطرفدار بوده و از فروش بالایی برخوردار است. در بازارهای ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۲۳:۵۹

هایلوکس یکی از محبوب‌ترین محصولات شرکت تویوتا به شمار می‌رود. این پیکاپ سایز متوسط در تایلند، فیلیپین، استرالیا، نیوزیلند، آفریقای جنوبی، مکزیک و برزیل بسیار پرطرفدار بوده و از فروش بالایی برخوردار است.

در بازارهای بین‌المللی، تویوتا هایلوکس رقیب قدرتمندی چون فورد رنجر را پیش رو دارد. این پیکاپ آمریکایی در نسخه‌های مختلفی به فروش می‌رسد که هیجان‌انگیزترین و یا به عبارت بهتر پرچمدار آنها رپتور است.

اگر چه نسخه‌های مختلف هایلوکس و رنجر دارای خصوصیات و توانمندی‌های نسبتا مشابهی هستند، اما نسخه رپتور پیکاپ آمریکایی از لحاظ قابلیت‌های آفرود در سطح بهتری قرار دارد. برای مقابله بهتر با این نسخه از فورد رنجر، شاخه نیوزیلند شرکت تویوتا اخیرا اقدام به معرفی پکیجی به نام ماکو (Mako) برای هایلوکس کرده است.

تویوتا هایلوکس

با سفارش پکیج ماکو که نام آن از سریع‌ترین کوسه اقیانوس برگرفته شده، نمای ظاهری و داخلی و همچنین سیستم تعلیق تویوتا هایلوکس ارتقا پیدا می‌کند. مدل مجهز به این پکیج با دقت در ویژگی‌هایی مثل چراغ LED نواری، لبه مشکی گلگیرها، سپر خشن و عضلانی و سینی محافظ قابل تشخیص است. این پکیج در داخل کابین لوگوهای اختصاصی را به صندلی‌های چرمی اضافه می‌کند.

در بخش فنی پکیج ماکو ارتفاع هایلوکس را در جلو 40 میلی متر و در عقب 50 میلی متر افزایش می‌دهد. کمک‌فنرها هم به قابلیت تغییر اندازه مجهز می‌شوند که این یک خبر بسیار خوب برای ماجراجویان و علاقه‌مندان آفرود است. علاوه‌بر این‌ها لوله‌های سیستم ترمز نیز با پوششی مخصوص محافظت می‌شوند.

پکیج ماکو تغییری در موتور هایلوکس ایجاد نمی‌کند. این پیکاپ پرطرفدار با همان موتور 2.8 لیتری توربو دیزل که توانایی تولید 201 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور را دارد، در نیوزیلند به فروش خواهد رسید. برای مقایسه بد نیست بدانید نیروبخش فورد رنجر رپتور یک موتور 2 لیتری توربودیزل با توانایی تولید 213 اسب بخار قدرت و 500 نیوتن متر گشتاور است. همانطور که مشاهده می‌کنید، این دو رقیب ژاپنی و آمریکایی در زمینه خروجی موتور تفاوت فاحشی با یکدیگر ندارند.

اما نکته بسیار تعجب‌برانگیز اینکه تنها 250 دستگاه هایلوکس با پکیج ماکو راهی بازار نیوزیلند می‌شود، رقمی که مسلما برای طرفداران این پیکاپ جان‌سخت کافی نخواهد بود.

گفتنی است با توجه به افزایش محبوبیت پیکاپ‌ها و ورود بازیگران جدید به این بازار پرطرفدار، خودروسازان در تلاش هستند با ارائه پکیج‌های اختصاصی دل مشتریان را بدست بیاورند. از این رو در چند وقت اخیر شاهد فزونی یافتن پکیج‌های کارخانه‌ای برای مدل‌های مختلف بوده‌ایم و انتظار می‌رود در آینده نزدیک روند عرضه پکیج‌های این چنینی، شتاب بیشتری به خود بگیرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • فـرزاد
    فـرزاد | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    بیا بریم خونمون، یه وانت دارم پرواز می کنه، نشونت بدم (عکس اول)

  • fayyaz.saeed
    fayyaz.saeed | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    ولی در طراحی بازهم همون تویوتای بیروح و فاقد هیجان و محافظه کار هست. مثل همه تویوتاهای دیگه .
    و اینکه با موتور 2.8 قدرت کمتری از موتور 2 لیتری رقیبش داره.

  • Mr.Sh
    Mr.Sh | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    خوب شود این را با عکس گذاشتيد وگرنه دیگه خوابش را هم نمی بینیم

مطالب پیشنهادی