ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

حمله دانگ‌فنگ Voyah به بازار خودروهای برقی لوکس

برند تازه‌تاسیس Voyah که با هدف تولید مدل‌های برقی لوکس توسط شرکت دانگ‌فنگ پایه‌گذاری شده، از دو کانسپت جذاب و هیجان‌انگیز در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این دو کانسپت i-Land و i-Free نام داشته ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۰

برند تازه‌تاسیس Voyah که با هدف تولید مدل‌های برقی لوکس توسط شرکت دانگ‌فنگ پایه‌گذاری شده، از دو کانسپت جذاب و هیجان‌انگیز در نمایشگاه خودروی پکن رونمایی کرد. این دو کانسپت i-Land و i-Free نام داشته و با همکاری استودیوی معروف ایتال‌دیزاین طراحی شده‌اند.

از کوپه i-Land شروع می‌کنیم، کانسپتی که به واسطه طراحی پویا و مدرن خود بسیار مورد توجه رسانه‌های غربی قرار گرفته است. به گفته Voyah این کوپه بر مبنای پلتفرم ESSA شرکت دانگ‌فنگ توسعه پیدا کرده و از پیشرانه‌ای تمام الکتریکی سود می‌برد.

به لطف پیشرانه تمام الکتریکی، مفهومی i-Land ارتفاع خیلی کمی دارد. دماغه این مفهومی به منظور هدایت بهتر جریان هوا، به چند کانال، اسپلیتر و تیغه مجهز شده است. همچون اکثر مدل‌های جدید هم وظیفه روشن کردن مسیر مقابل را چراغ‌های باریک LED که درون یک شکاف جا خوش کرده‌اند، بر عهده دارند.

ایتال‌دیزاین چراغ‌های اصلی i-Land را با عبارت «چراغ‌های بالدار» توصیف می‌کند

کانسپت i-Land در نمای جانبی و عقب هم طراحی خیره‌کننده‌ای دارد. این خودرو از شیب زیبایی برای سقف برخوردار بوده و روی رینگ‌های بسیار بزرگ رز گلد-نقره‌ای حرکت می‌کند. پشت چرخ‌های جلو یک شکاف عمیق وجود دارد که با رسیدن به روی درها محو می‌شود. درهای i-Land کشیده طراحی شده و بخش اعظمی از نمای جانبی را به خود اختصاص داده‌اند. این درهای به اصطلاح گالوینگ، رو به بالا باز می‌شوند.

در نمای عقب شاهد چراغ‌های LED سرتاسری هستیم. طراحی این چراغ‌ها به شکلی است که تا حدودی محصولات پورشه را در ذهن تداعی می‌کند. چراغ سوم برگرفته از خودروهای فرمول یک و دیفیوزر حجیم از دیگر المان‌های قابل ذکر نمای عقب هستند.

کوپه دو رگه چینی-ایتالیایی در داخل کابین نیز حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. داشبورد این خودرو در واقع یک نمایشگر بزرگ است که کل عرض فضای داخلی را فرا گرفته؛ علاوه‌بر این در قسمت مرکزی فرمان هم یک نمایشگر اختصاصی به چشم می‌خورد.

کابین i-Land ظرفیت حمل سه سرنشین را دارد، زیرا در ردیف جلو خبری از صندلی شاگرد نیست. این صندلی با یک استراحتگاه مخصوص پای سرنشین عقب جایگزین شده است. البته استراحتگاه مذکور قابلیت تبدیل شدن به میز را نیز دارد. i-Land به قابلیت‌های ارتباطی پیشرفته و فناوری خودران سطح 3 مجهز است.

برند Voyah سعی کرده از مواد با کیفیت در داخل کابین i-Land استفاده کند

آنطور که برخی از رسانه‌های محلی گزارش کرده‌اند، حرف i موجود در نام خودرو از واژه intelligent (به معنای هوشمند) برگرفته شده؛ حرف L نمایانگر Luxury (لوکس)، حرف A نمایانگر Autonomous (خودران)، حرف N نمایانگر Nature (طبیعت) و حرف D هم نمایانگر واژه Delicate (ظریف) است.

شاسی‌بلند i-Free دیگر کانسپتی است که در غرفه برند Voyah حضور دارد. در این خودرو بر آرامش، دوری از استرس و خدمات هوشمند تمرکز شده و زبان طراحی آن با i-Land یکسان است. گفته می‌شود این سبک از طراحی از یک پرنده اساطیری چینی به نام Kun Peng اقتباس شده است.

هنوز مشخص نیست Voyah چه برنامه‌ای برای دو مدل مفهومی خود دارد. در هر حال این برند لوکس خود را برای عرضه نخستین محصول الکتریکی در سال 2021 آماده می‌کند. بر اساس استراتژی چینی‌ها، هر ساله حداقل یک مدل جدید به سبد محصولات Voyah اضافه خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (7 مورد)
  • ezio_71
    ezio_71 | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    حمله چیه مگه جنگه
    درست تیتر بزنید

  • Mehrdad A.S.H
    Mehrdad A.S.H | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    خیلی زیباست

  • حمید
    حمید | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    اینکه صندلی شاگرد نداره مسخره است

    • fayyaz.saeed
      fayyaz.saeed | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

      سه تا صتدلی داره دیگه. بهتر از هزاران ماشبن دو نفره اس. در واقع صندلی شاگرد داره که کل فضای راست را در اختیار داره

    • آریا
      آریا | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

      اینها کانسپته. احتمال اینکه به مرحله تولید برسه بسیار پایینه . اونهایی هم که به مرحله تولید میرسند با تغییرات اساسی تولید میشن

  • zitanix
    zitanix | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    حمله ایران خودرو از تبدیل سمند به دنا دنا پلاس و دناپلاس توربو ولی در واقع ؟ سمنده ??

  • afg
    afg | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    خدای این ازهمه برندهای لوکس لوکس تره????

مطالب پیشنهادی