ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تبلیغات انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا با دیپ فیک رهبران روسیه و کره شمالی [تماشا کنید]

ویدیوهای دیپ فیک در سال‌های اخیر نگرانی‌های زیادی در پی داشته‌اند، با این حال به تازگی یک گروه برای تبلیغات خود از دیپ فیک چهره‌های سیاسی مشهور استفاده کرده است. در این تبلیغات که بخشی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۰:۳۰

ویدیوهای دیپ فیک در سال‌های اخیر نگرانی‌های زیادی در پی داشته‌اند، با این حال به تازگی یک گروه برای تبلیغات خود از دیپ فیک چهره‌های سیاسی مشهور استفاده کرده است.

در این تبلیغات که بخشی از کمپین یک گروه غیرحزبی به نام «RepresentUs» محسوب می‌شود، رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین و رهبر کره شمالی، کیم جونگ اون پیام یکسانی را برای مخاطبین می‌خوانند: آمریکا به هیچ دخالتی در انتخابات نیاز ندارد و خودشان دموکراسی را نابود می‌کنند.

این تبلیغات برای محافظت از حق رای در انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا که حاشیه‌های زیادی تا به امروز داشته، ساخته شده‌اند. هدف از تولید آن‌ها، کمک به آمریکایی‌ها در درک شکنندگی دموکراسی و همچنین تحریک آن‌ها برای انجام اقدامات مختلف از بررسی ثبت نام برای رای‌گیری و داوطلب شدن برای نظرسنجی‌ها است.

RepresentUs برای تولید این ویدیوهای دیپ فیک با آژانس خلاق «Mischief» در «No Fixed Address» همکاری کرده که ایده استفاده از شخصیت‌های سیاسی را مطرح کرده است. برای ساخت این تبلیغات از دو بازیگر با چهره مناسب و همچنین لهجه‌های قابل قبول استفاده شده است.

پس از ضبط ویدیوها، یک هنرمند دیپ فیک با استفاده از یک الگوریتم متن باز چهره بازیگران را با چهره پوتین و کیم تعویض کرده است. در نهایت اعضای تیم ویدیو را دوباره مورد پردازش قرار داد تا نتیجه نهایی واقعی‌تر به نظر می‌رسد.

ساخت این تبلیغات تنها ۱۰ روز طول کشیده و به گفته تیم پشت این تبلیغات، در صورت استفاده از فناوری «CGI» به چندین ماه زمان برای تولید آن‌ها زمان نیاز بوده است. علاوه بر زمان زیاد، ساخت آن‌ها با استفاده از CGI نیاز به سرمایه بالایی نیز داشته است.

در ابتدا قرار بود این تبلیغات در رسانه‌های آمریکایی مانند «فاکس» و «CNN» پخش شوند، اما در دقیقه آخر از چنین تصمیمی پشیمان شدند، با این وجود شاهد انتشار آن‌ها در دنیای مجازی هستیم. این گروه در پایان تبلیغات به غیرواقعی بودن آن‌ها اشاره کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    دیجیاتو رو سیاسی نکنید بزارید برای مردم بمونه، این چه ربطی به فناوری داره :)

    • Patrick
      Patrick | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

      یه حرف درست زدی

  • eimanarenji
    eimanarenji | ۱۲ مهر ۱۳۹۹

    چرا ویدئو پوتین حذف شده؟

مطالب پیشنهادی