ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

بزرگترین عرضه اولیه
تکنولوژی

عرضه اولیه سهام Airbnb پس از انتخابات آمریکا و جذب سرمایه ۳ میلیارد دلاری

طبق گزارشی جدید، Airbnb به دنبال عرضه اولیه سهام خود پس از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا و جذب ۳ میلیارد دلار سرمایه است. این کمپانی در ماه آگوست از برنامه‌های خود برای عرضه عمومی ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۲ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۱۵

طبق گزارشی جدید، Airbnb به دنبال عرضه اولیه سهام خود پس از انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا و جذب ۳ میلیارد دلار سرمایه است.

این کمپانی در ماه آگوست از برنامه‌های خود برای عرضه عمومی سهام پرده برداشت. Airbnb یکی از بزرگترین و موردانتظارترین عرضه‌های اولیه سال ۲۰۲۰ بازار بورس آمریکا محسوب می‌شود.

طبق برنامه‌های کنونی، این شرکت قصد دارد پس از پایان انتخابات ۲۰۲۰ ایالات متحده آمریکا و در ماه نوامبر درخواست خود را ارائه دهد که باعث می‌شود در ماه دسامبر شاهد عرضه اولیه سهام آن باشیم. به نظر می‌رسد درباره زمان عرضه اولیه سهام قطعیت چندانی وجود ندارد و وضعیت بازار و تاثیر انتخابات روی آن، در برنامه‌های Airbnb نقش داشته باشند.

Airbnb

بر اساس گفته منابع، این شرکت می‌تواند با عرضه اولیه سهام خود به ارزش بیش از ۳۰ میلیارد دلار دست پیدا کند که بسیار بیشتر از ارزش ۱۸ میلیارد دلاری آن در ماه آوریل است. فشار برای عرضه سهام و افزایش ارزش، از بهبود چشمگیر وضعیت آن خبر می‌دهد. این کمپانی اوایل سال جاری میلادی به علت بحران ناشی از شیوع ویروس کرونا مجبور به دریافت بودجه اضطراری از سرمایه‌گذاران شد.

مسافران علاقه‌ چندانی به اقامت در هتل‌های بزرگ ندارند و بیشتر به سراغ اقامتگاه‌های محلی می‌روند که همین موضوع بهبود وضعیت Airbnb را در پی داشته است. این کمپانی سه ماه پیش اعلام کرد که مشتریان برای اولین بار از تاریخ ۱۳ اسفند، در یک روز بیش از ۱ میلیون شب را رزرو کرده‌اند.

ارزش سهام آژانس مسافرتی آنلاین آمریکایی «Booking Holdings Inc» که برخی از سرمایه‌گذاران Airbnb در آن سهام دارند، در ۶ ماه گذشته ۳۵ درصد بهبود داشته است. طبق گزارشی که ماه گذشته منتشر شد، یکی از افراد ثروتمند جهان به نام «ویلیام آکمن» به Airbnb پیشنهاد عرضه اولیه از طریق ادغام معکوس را داده بود که این کمپانی روش عادی را در اولویت خود قرار داده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی