ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

آیا گوگل، اپل و سامسونگ در قیمت‌گذاری گوشی‌های خود تجدیدنظر می‌کنند؟

در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم، با این حال با توجه به معرفی گلکسی S20 FE سامسونگ و پیکسل ۵ گوگل به نظر می‌رسد شاهد تغییری در این روند باشیم. پیکسل ۵ ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۰۰

در سال‌های اخیر شاهد افزایش چشمگیر قیمت گوشی‌های هوشمند بوده‌ایم، با این حال با توجه به معرفی گلکسی S20 FE سامسونگ و پیکسل ۵ گوگل به نظر می‌رسد شاهد تغییری در این روند باشیم.

پیکسل ۵ که جدیدترین گوشی گوگل محسوب می‌شود، با قیمت ۷۰۰ دلار به فروش می‌رسد که نشان می‌دهد ۱۰۰۰ دلار دیگر یک قیمت استاندارد برای گوشی‌های هوشمند محسوب نمی‌شود. معاون ارشد ریاست بخش سرویس‌های و دستگاه‌های گوگل، «ریک استرلوح» به تازگی به خبرنگاران گفته:

«به نظر نمی‌رسد جهان هم اکنون به یک گوشی هزار دلاری دیگر نیاز داشته باشد.»

معرفی پیکسل ۵ و گلکسی S20 FE تنها دو نمونه از تجدیدنظر شرکت‌ها در قیمت‌گذاری گوشی‌های هوشمند محسوب می‌شود و نشان می‌دهد که آن‌ها در جهت مخالف سه سال گذشته خود حرکت می‌کنند.

انتظار می‌رود اپل در ماه جاری میلادی از گوشی‌های سری آیفون ۱۲ رونمایی کند که به اولین آیفون‌های این کمپانی با پشتیبانی از شبکه 5G تبدیل می‌شوند. این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که چندین گوشی هوشمند با این ویژگی و قیمت رقابتی در بازار به فروش می‌رسند.

اگرچه اپل علاوه بر مودم 5G، محصولات آینده خود را با طراحی تقریبا جدید و سخت افزار قدرتمند وارد بازار می‌کند، اما برای موفقیت باید قیمت رقابتی برای آن‌ها درنظر بگیرد. اپل از این موضوع اطلاع دارد و چندین ماه پیش نسل جدید آیفون SE را با قیمت ۴۰۰ دلار وارد بازار کرد که البته یک پرچمدار محسوب نمی‌شود.

در حال حاضر آیفون ۱۱ در نسخه پایه قیمتی برابر ۷۰۰ دلار دارد و به محبوبترین گوشی جهان در سه ماه اول ۲۰۲۰ تبدیل شد. حالا این کمپانی قصد دارد در ادامه سال از ۴ آیفون رونمایی کند که دو مدل آن قیمت بالایی خواهند داشت.

فروش گوشی‌های گران قیمت و پریمیوم دشوارتر از گذشته شده و اپل، گوگل و سامسونگ به دنبال عرضه گوشی‌های اقتصادی‌تر هستند. برای مثال گلکسی S20 FE فاقد برخی ویژگی‌های برادران بزرگتر خود است، با این حال قابلیت‌های مناسبی در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قیمت پایینتری دارد.

گوگل نیز از پیکسل ۵ برخی ویژگی‌های پیچیده مانند شناسایی حرکت که در پیکسل ۴ وجود داشت را حذف کرده تا قیمت آن را پایین نگه دارد. با توجه به این موارد، باید منتظر بمانیم تا ببینم اپل چه برنامه‌ای برای گوشی‌های سری آیفون ۱۲ دارد و با قیمت‌گذاری مناسب آن‌ها می‌تواند در بازار با گوشی‌های 5G شرکت‌های گوگل، وان پلاس، سامسونگ و برندهای دیگر رقابت کند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • MOHAMMADmartin
    MOHAMMADmartin | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    موبایل های گران قیمت بالا ۱۰۰۰ دلار باید تحریم کنند کاربر ها

مطالب پیشنهادی