ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

خودروساز چینی «جیلی» به دنبال رویاهای بزرگ با پهپاد و خودروی پرنده

در حالی که بیشتر خودروسازان بیشتر تمرکز خود را روی تولید وسایل نقلیه زمینی گذاشته‌اند، آخرین وسیله نقلیه خودروساز چینی «جیلی» یک پهپاد الکتریکی است. جیلی بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چین است که سال گذشته پرفروش‌ترین ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۰

در حالی که بیشتر خودروسازان بیشتر تمرکز خود را روی تولید وسایل نقلیه زمینی گذاشته‌اند، آخرین وسیله نقلیه خودروساز چینی «جیلی» یک پهپاد الکتریکی است. جیلی بزرگ‌ترین خودروساز خصوصی چین است که سال گذشته پرفروش‌ترین خودروساز این کشور شد.

استارتاپ تولید پهپاد چینی AOSSCI به تازگی با توسعه‌دهنده خودروهای پرنده «Terrafugia» (واقع در آمریکا) که جیلی در سال ۲۰۱۷ آن را خریده است، ادغام شده است. نتیجه این ادغام شرکت «Aerofugia» است و هدف آن‌ها این است که در نهایت خودروی هیبریدی معرفی کنند که هم در جاده حرکت می‌کند و هم مانند یک هواپیما پرواز می‌کند.

پهپاد X-Chimera 25 که به تازگی توسط «Aerofugia» معرفی شده به جای حمل مسافر، برای جابجایی بار تا وزن ۶ کیلوگرم طراحی شده است و مانند اکثر هواپیماهای بدون سرنشین توان مصرفی خود را از برق تامین می‌کند.

پهپاد جدید برای شارژ شدن باتری تنها به ۱.۵ ساعت زمان نیاز دارد اما نکته مهم اینجاست که می‌تواند تا ۶ ساعت در آسمان پرواز کند. این مقدار به میزان قابل توجهی بیشتر از پهپادهای حمل سرنشین سبک‌تر است که معمولا به روتورهایی متکی هستند که از باتری‌های کوچک با دوام باتری کمتر از ۳۰ دقیقه پرواز برخوردار هستند.

پهپاد X-Chimera 25 با اینکه بال‌هایی به طول بیش از ۵ متر دارد، اما می‌توان قسمت‌های آن را از هم جدا کرده و درون یک جعبه قرار داد. نمایندگان «Aerofugia» در جریان رویداد معرفی آن، قطعات این پهپاد را با دست خالی و فقط در یک دقیقه به هم متصل کردند. «Guo Liang»، دانشمند ارشد این استارتاپ اعلام کرده که جعبه این پهپاد به قدری کوچک است که  پشت یک خودرو SUV‌ جا می‌شود.

به گفته «آئروفوجیا»، این پهپاد در حال حاضر توسط پلیس شهر «یونگ چنگ» در مرکز چین مورد استفاده قرار می‌گیرد و در حال گشت‌زنی در بزرگراه‌ها و رودخانه‌ها است. به گفته این شرکت، پهپاد تولیدی آن‌ها در عملیات‌های نجات اضطراری و بازرسی‌های ایمنی نیز کاربرد دارد.

طبق گفته Abacus، بنا به اعلام وبسایت Car Sales Base که فروش جهانی خودرو را رصد می‌کند، جیلی سال گذشته پرفروش‌ترین خودروساز در داخل چین بود. این شرکت در ابتدا به عنوان سازنده یخچال فعالیت خود را آغاز کرد و سال ۲۰۰۱ مجوز دولت چین برای تولید خودرو را دریافت کرد. ۹ سال بعد، در معامله‌ای که توجه تمام جهان را جلب کرد، «ولوو» سوئد را از «فورد موتورز» خرید و در ادامه اسپرت‌ساز انگلیسی «لوتوس» و همچنین سازنده تاکسی‌های مشکی معروف شهر لندن را به تملک خود درآورد. همچنین جیلی به عنوان یکی از سهام‌داران شرکت «دایملر» نیز شناخته می‌شود.

«جیلی» علاوه بر ساخت خودرو، در پروژه‌های مختلف حمل و نقل سرمایه‌گذاری کرده است. این شرکت مالکیت استارتاپ «Caocao» را نیز در اختیار خود دارد. این استارتاپ یک پلتفرم حمل و نقل اشتراکی چینی است که اوایل سال جاری میلادی آزمایشات خود را در شهر پاریش آغاز کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Ali Hatami
    Ali Hatami | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    طراحا و مهندسای ایرانی هم رویا های بزرگی دارن، اگر بگذارند...

مطالب پیشنهادی