ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

دوچرخه‌های اشتراکی چگونه سبب ایجاد آلودگی صوتی در چین شده‌اند؟

رها شدن ده‌ها دوچرخه اشتراکی مجهز به بلندگو در محلی متروکه در یکی از استان‌های چین سبب سلب آسایش بسیاری از مردم منطقه شده است. ساکنین یک منطقه مسکونی در نزدیکی یک محل ساختمان‌سازی متروکه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

رها شدن ده‌ها دوچرخه اشتراکی مجهز به بلندگو در محلی متروکه در یکی از استان‌های چین سبب سلب آسایش بسیاری از مردم منطقه شده است.

ساکنین یک منطقه مسکونی در نزدیکی یک محل ساختمان‌سازی متروکه در شهر «چانگشا» واقع در استان هونان چین می‌گویند تعداد بیشماری دوچرخه در این محل روی هم تلمبار شده که آسایش را از آن‌ها سلب کرده است. دوچرخه‌ها بلندگو دارند و در صورت افتادن روی زمین فایل صوتی برداشته شدن را پخش می‌کنند.

«دوچرخه زرد رنگ کوچک سقوط کرده. لطفاً سریع‌تر کمک کنید تا از روی زمین بلند شوم»؛ این پیغامی است که ساعت‌ها از اسپیکر دوچرخه‌ها پخش می‌شود. ویدیویی در شبکه اجتماعی چینی Weibo در حال دست به دست شدن است که در آن دوچرخه‌ها به طور ممتد پیام برداشته شدن از روی زمین را پخش می‌کنند.

برخی از ساکنین منطقه چانگشا می‌گویند دوچرخه‌ها به صورت شبانه روزی آلارم پخش می‌کنند و صدای آن‌ها آنقدر آزاردهنده است که خواب شبانه را از مردم سلب کرده است. عده‌ای دیگر از ساکنین نیز پیام دوچرخه‌ها را ترسناک توصیف کرده‌اند. برخی از مردم می‌گویند لحن پیام به گونه‌ای است که آن‌ها در ابتدا تصور می‌کردند واقعاً یک نفر کمک می‌خواهد.

پیغام هشدار دهنده به این دلیل از اسپیکر دوچرخه‌ها پخش می‌شود تا کاربران پس از استفاده آن‌ها را به شکل ایستاده پارک کنند.

دوچرخه‌ها احتمالاً به شرکتی به نام Ofo تعلق دارند که در زمینه اشتراک دوچرخه فعال بوده و از رنگ زرد برای متمایز کردن آن‌ها استفاده می‌کند. این شرکت یکی از بازیگران رقابت اشتراک دوچرخه در چین است؛ رقابتی که سال ۲۰۱۸ شروع شد و در طی آن ده‌ها استارتاپ چینی برای جلب مشتری شهرهای چین را با دوچرخه‌های رنگارنگ اشباع کردند.

شرکت‌های اشتراک دوچرخه در چین پس از شیوع ویروس کرونا و عدم تمایل بسیاری از مردم به استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی، افزایش ناگهانی تقاضا را تجربه کردند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • Alvandpakhsh.ir
    Alvandpakhsh.ir | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    دوچرخه اینجا ۱۰ میلیون شده اونا انداختن بیرون

    • Reza12022
      Reza12022 | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

      خوش قیمت بفرسن ایران می‌خریم،،مثلا دونه ای ۲۰دلار که بشه ۶۰۰ تومن ،،بدن دلالا ۸۰۰ ۹۰۰ تومن اگر قانع باشن

مطالب پیشنهادی