ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

توییتر پروفایل‌هایی که آرزوی مرگ ترامپ را می‌کنند مسدود خواهد کرد

خبر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا سبب شد تا برخی از کاربران برای او آرزوی مرگ کرده و پست‌های نفرت پراکن در توییتر منتشر کنند. توییتر ارسال این قبیل پست‌ها را ممنوع کرده و ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

خبر ابتلای دونالد ترامپ به ویروس کرونا سبب شد تا برخی از کاربران برای او آرزوی مرگ کرده و پست‌های نفرت پراکن در توییتر منتشر کنند. توییتر ارسال این قبیل پست‌ها را ممنوع کرده و پروفایل کاربران خاطی را محدود و در صورت تکرار مسدود می‌کند.

پس از ابتلای ترامپ به ویروس کرونا بسیاری از کاربران توییتر و حتی رقیب انتخاباتی او یعنی «جو بایدن» برای او آرزوی سلامتی و بهبود سریع کرده و بسیاری از مخالفان برای او آرزوی مرگ کردند.

حال توییتر می‌گوید طبق قوانین این شبکه اجتماعی «رفتارهای توهین آمیز» از جمله آروزی مرگ برای دیگران، وارد آمدن آسیب جسمی جدی یا ابتلای فرد یا افراد به بیماری کشنده را برنمی تابد. به گفته توییتر «رفتار توهین آمیز می‌تواند اثرات منفی فیزیکی و روانی» بر کاربران بگذارد. سخنگوی توییتر می‌گوید این قانون از ماه آوریل سال جاری میلادی گذاشته شده و فقط برای ترامپ نیست.

اعلام این خبر توسط توییتر واکنش منفی برخی از کاربران را به دنبال داشت. برخی از کاربران این شبکه اجتماعی را به تبعیض متهم کرده و می‌گویند بارها توسط پست‌های توهین آمیز مورد حمله قرار گرفته‌اند اما توییتر اقدامی انجام نداده است.

سخنگوی توییتر از مسدود شدن برخی از پروفایل‌های خاطی خبر داد اما افزود که این شبکه اجتماعی علیه همه پست‌ها وارد عمل نخواهد شد: «پست‌هایی را حذف می‌کنیم که به طور واضح فرد را به عمل تشویق می‌کنند که ممکن است به آسیب در دنیای واقعی ختم شود.» برخی از کاربران با توجه به همین مورد توییت‌های خود علیه ترامپ را کمی تلطیف کرده و به طور غیرمستقیم برای او آرزوی مرگ می‌کنند.

بسیاری از کاربران توییتر این قانون را ریاکارانه خوانده و مدعی شده‌اند برخی از کاربران این پلتفرم به طور مداوم تهدید به مرگ می‌شوند اما توییتر واکنش جدی به آن‌ها نشان نمی‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (14 مورد)
  • hosseinbu1000
    hosseinbu1000 | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    ماشالا تلگرام???

  • فراز
    فراز | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    منظورم اینه که نباید صد در صد از کسی حمایت کرد به هر قیمتی و هرچقدر هم طرف اشتباه کرد ما برای خودمون توی ذهنمون توجیه بتراشیم براش، باید بپذیریم اشتباه اشتباهه نه اینکه بخاطر حمایت از شخص نه تنها کارش رو محکوم نکنیم بلکه کار اشتباهش روهم عین کار درست درنظر بگیریم و مخالف عقیدمون روهم بکوبیم، اگه ترامپ جایی اشتباه کرد نباید بدون استدلال حمایت کرد یا بالعکس کار درستش روهم باید بپذیریم کلا نباید اشخاص رو صفر و صد دید حالا هرکسی میخواد باشه « هرکسی »

  • فراز
    فراز | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    من نمی‌دونم چرا ما مردم ایران قائم به شخصیم؟! تا زمانی که نفهمیم که باید تحت هر شرایطی قائم به قانون و رویه درست باشیم و هرشخصی با هر منصب و جایگاهی که خطا کرد رو بازخواست کنیم همین آش و همین کاسس دوستان

نمایش سایر نظرات و دیدگاه‌ها
مطالب پیشنهادی