ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

CDC درباره سندرم التهابی چند سیستمی مرتبط با کرونا در بزرگسالان هشدار داد

چندین ماه پس از شناسایی «سندرم التهابی چند سیستمی» مرتبط به ویروس کرونا در کودکان، مقامات درباره شرایط مشابه در بزرگسالان هشدار می‌دهند. مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) اخیرا گزارشی برای ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۵:۳۰

چندین ماه پس از شناسایی «سندرم التهابی چند سیستمی» مرتبط به ویروس کرونا در کودکان، مقامات درباره شرایط مشابه در بزرگسالان هشدار می‌دهند.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا (CDC) اخیرا گزارشی برای توصیف سندرم التهابی چند سیستمی در بزرگسالان (MIS-A) منتشر کرده. MIS-A مانند سندرم در کودکان یک بیماری شدید است که چندین عضو بدن را هدف قرار می‌دهد و التهاب در بدن را افزایش می‌دهد.

بسیاری از بیماران که با این مشکل مواجه شده‌اند، نتایج تست کرونای آن‌ها مثبت بوده یا اینکه در بدن خود دارای آنتی‌بادی برای مبارزه با این بیماری بوده‌اند. در حال حاضر MIS-A نادر است که با آنچه در کودکان مشاهده می‌کنیم، متفاوت است. با وجود چنین موضوعی، گزارش جدید که در ژورنال «Morbidity and Mortality» منتشر شده، به پزشکان توصیه کرده بزرگسالانی که دارای علائم مربوط به این سندرم هستند را برای تشخیص مورد بررسی قرار دهند.

گزارش‌ها درباره سندرم التهابی چند سیستمی در کودکان برای اولین بار در بهار منتشر شدند و پزشکان برای آن نام «MISC-C» را انتخاب کردند. کودکان با این سندرم نادر که چندین عضو آن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اغلب در بیمارستان بستری شده با مشکلاتی مانند تب، درد شکمی، استفراغ، اسهال، درد گردن، مشکلات پوستی، خونریزی چشم و خستگی مواجه می‌شوند.

سندرم التهابی چند سیستمی

تا به امروز مرکز کنترل و پیشگیری بیماری ایالات متحده آمریکا ۹۳۵ گزارش برای MIS-C در این کشور دریافت کرده که شامل ۱۹ مرگ می‌شود. در تعریف رسمی MIS-C اعلام شده که سن افراد کمتر از ۲۰ سال است و کودکان، نوجوانان و افراد جوان به آن مبتلا می‌شوند.

در تابستان گزارش‌هایی درباره سندرم مشابه در بزرگسالان منتشر شد و حالا گزارش جدید CDC به ۲۷ مورد MIS-A در ایالات متحده آمریکا و بریتانیا اشاره می‌کند. ۱۶ مورد با جزئیات شرح داده شده‌اند و این افراد ۲۱ تا ۵۰ سال سن داشته‌اند. برخی از علائم بزرگسالان با کودکان یکسان است که شامل تب، درد شکمی و مشکلات پوستی می‌شود. برخی بیماران درد قفسه سینه و تپش قلب را گزارش کرده‌اند.

تمام این بیماران به کرونا مبتلا شده بودند یا تست آنتی‌بادی آن‌ها مثبت بوده است. ۱۰ نفر از آن‌ها به مراقبت‌های ویژه نیاز داشته‌اند و دو نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. برای بررسی علل ایجاد این شرایط به پژوهش‌های بیشتری نیاز است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی