ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

سهم پردازنده‌های رایزن AMD در میان کاربران استیم به بیش از ۲۵ درصد رسید

جدیدترین بررسی استیم سهم پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک شرکت‌های مختلف میان کاربران را مشخص می‌کند و از افزایش سهم پردازنده‌های رایزن AMD خبر می‌دهد. AMD در سال‌های اخیر از پردازنده‌های زیادی رونمایی کرده و اگرچه ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

جدیدترین بررسی استیم سهم پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک شرکت‌های مختلف میان کاربران را مشخص می‌کند و از افزایش سهم پردازنده‌های رایزن AMD خبر می‌دهد.

AMD در سال‌های اخیر از پردازنده‌های زیادی رونمایی کرده و اگرچه در ابتدا پردازنده‌های Zen نتوانست عملکرد مناسبی در میان گیمرها داشته باشد، این موضوع اکنون تغییر کرده است. تراشه‌های مبتنی بر Zen 2 پیشرفت زیادی داشته‌اند و توانسته‌اند فاصله این کمپانی با پردازنده‌های گیمینگ اینتل را کاهش دهند. معماری Zen 3 این فشار را افزایش می‌دهد و احتمالا شاهد افزایش کاربران پردازنده‌های رایزن AMD خواهیم بود.

AMD در تاریخ ۱۷ مهر از Zen 3 رونمایی می‌کند و حالا پیش از معرفی این معماری، در بررسی استیم ادعا شده که سهم پردازنده‌های رایزن AMD به بیش از ۲۵ درصد می‌رسد. بررسی ماه سپتامبر از سهم ۲۵.۷۵ درصد این تراشه‌ها خبر می‌دهد که در مقایسه با آگوست، ۰.۸۴ درصد بهبود داشته است.

پردازنده‌های رایزن AMD

همانطور که می‌توان انتظار داشت، اینتل در میان کاربران استیم حکمرانی می‌کند و در ماه سپتامبر سهم ۷۴.۲۴ درصدی داشته که البته نسبت به ماه آگوست با کاهش ۰.۸۵ درصدی مواجه شده است. AMD در حال افزایش سهم خود در میان کاربران استیم است و انتظار می‌رود با معرفی Zen 3، این روند ادامه داشته باشد و این کمپانی در ماه‌های آینده به سهم بالاتری دست پیدا کند.

استیم علاوه بر پردازنده، کارت گرافیک‌های مورد استفاده توسط کاربران را نیز مورد بررسی قرار داده که جی‌فورس GTX 1060 توانسته تبدیل به محبوبترین GPU در ماه سپتامبر شود. در این میان کارت گرافیک جی‌فورس GTX 1650 بیشترین رشد را داشته و به سهم ۳.۷۶ درصدی دست پیدا کرده است.

برخلاف پردازنده‌های رایزن AMD، کارت‌های گرافیک این برند عملکرد مناسبی نداشته‌اند و تنها رادئون RX 580 با سهم ۲.۲ درصدی در میان ۱۰ گرافیک برتر قرار گرفته. RX 5500 XT‌ این کمپانی برای اولین بار در یک بررسی ظاهر شده و توانسته به سهم ۰.۱۵ درصدی دست پیدا کند.

پردازنده‌های چهار هسته‌ای با سهم ۴۵.۶۹ درصدی در میان کاربران استیم حکمرانی می‌کنند، اما محبوبیت آن‌ها رو به کاهش است و پردازنده‌های شش هسته‌ای در آینده جای آن‌ها را خواهند گرفت. سهم این پردازنده‌ها به ۲۶.۳۹ درصد رسیده است. ویندوز ۱۰ ۶۴ بیتی محبوبترین سیستم‌ عامل، ۱۶ گیگابایت رم بهترین گزینه و فول اچ دی پلاس نیز رایج‌ترین رزولوشن برای کامپیوتر گیمرها محسوب می‌شوند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی