ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اتحادیه اروپا حذف برنامه‌های از پیش نصب شده روی گوشی را ممکن می‌کند

اتحادیه اروپا در حال تدوین قانون جدیدی است که سازندگان موبایل مثل سامسونگ، ال جی، شیائومی و غیره را ملزم به آزاد گذاشتن کاربر در حذف برنامه‌های پیش فرض روی گوشی می‌کند. برنامه‌های از پیش ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۳ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

اتحادیه اروپا در حال تدوین قانون جدیدی است که سازندگان موبایل مثل سامسونگ، ال جی، شیائومی و غیره را ملزم به آزاد گذاشتن کاربر در حذف برنامه‌های پیش فرض روی گوشی می‌کند.

برنامه‌های از پیش نصب شده و غیرضروری که به آن‌ها Bloatware هم گفته می‌شود، فضای زیادی در حافظه داخلی گوشی اشغال نکرده و بسیاری از کاربران آن‌ها را نادیده می‌گیرند. اما این قبیل برنامه‌ها می‌توانند مقداری از رم را به خود اختصاص داده و روی شارژدهی تأثیر منفی بگذارند.

حال اتحادیه اروپا با پیش نویس قانون جدید که Digital Services Act نام دارد، می‌خواهد به کاربران اجازه پاک کردن برنامه‌های پیش فرض را بدهد. جزئیات زیادی از این قانون منتشر نشده، اما اگر تصویب شود شرکت‌ها را از نصب برنامه‌های اختصاصی و وادار کردن شرکت‌های دیگر به نصب «انحصاری» برنامه‌ها منع می‌کند.

در حال حاضر مشخص نیست این قانون کدام شرکت را هدف قرار داده، اما با توجه به عبارت «Big Tech» که به شرکت‌های فناوری بزرگ اشاره می‌کند، احتمالاً شرکت‌هایی مثل گوگل و فیسبوک را هدف گرفته است که در قرارداد با سازندگان موبایل برنامه‌های خود را روی گوشی‌های آن‌ها نصب می‌کنند.

اگر قانون Digital Services Act تصویب شود به کاربران توانایی حذف اپ‌های اختصاصی اپراتورهای موبایل و همچنین برنامه‌های از پیش نصب شده غیرضروری را خواهد داد. این قانون همچنین شرکت‌های فناوری بزرگ را ملزم به اشتراک گذاری داده‌های مشتریان با رقبایی خواهد کرد که «فعالیت‌های تجاری یکسانی» با آن‌ها دارند.

علاوه بر این در جمع‌آوری داده‌ها از کاربران نیز محدودیت‌هایی اعمال خواهد شد و برای مثال شرکت‌ها دیگر از داده‌های جمع‌آوری شده برای تبلیغات هدفمند نمی‌توانند برای خدمات دیگر استفاده کنند.

قانون مورد بحث تا انتهای سال ۲۰۲۰ آماده خواهد شد و از هم اکنون پیش‌بینی می‌شود شرکت‌های فناوری بزرگ مثل گوگل با آن مخالفت کنند. این قانون نه تنها دست کاربران را در کنترل موبایل بازتر می‌کند، بلکه برای توسعه دهندگان اپلیکیشن نیز مفید خواهد بود و به آن‌ها اجازه توسعه اپ‌های جایگزین که تا پیش از این نادیده گرفته می‌شدند را می‌دهد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • hosseinbu1000
    hosseinbu1000 | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    برا همه گوشیا کاش بود

  • balck bird
    balck bird | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    خب همین الانشم درسته نمیشه حذف کرد،اما میشه دیسیبل یا همون غیر فعالشون کرد که در این صورت هم فکر کنم در مصرف رم و متقابلا باتری نمیتونه دیگه تاثیر گذار باشه

    • Reza12022
      Reza12022 | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

      نسخه های جدید آندروید غیرفعال هم دیگه نمیشه کرد

      • Reza12022
        Reza12022 | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

        اکثرشون رو

  • Googlize
    Googlize | ۱۳ مهر ۱۳۹۹

    دمشون گرم امیدوارم نهایی بشه?

مطالب پیشنهادی