ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

تسلا با عرضه 139300 دستگاه خودرو در سه‌ ماه رکورد تولید خود را شکست

تسلا در شرایط همه گیری کرونا که منجر به اختلال در فعالیت کارخانه‌‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان شده است، توانست در سه ماهه سوم 2020 با عرضه 139300 دستگاه خودرو به بازار، رکورد جدیدی ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

تسلا در شرایط همه گیری کرونا که منجر به اختلال در فعالیت کارخانه‌‌ها و شرکت‌ها در سراسر جهان شده است، توانست در سه ماهه سوم 2020 با عرضه 139300 دستگاه خودرو به بازار، رکورد جدیدی در آمار  تولید خود ثبت کند.

بیشترین آمار تولید تسلا طی سال‌های گذشته مربوط به فصل چهارم 2019 است که موفق به عرضه 112000 دستگاه خودرو به بازار شد. اینک این رکورد در شرایط کرونایی که برای مدتی دو کارخانه تسلا هم تعطیل بوده، شکسته شده است. 

تسلا در گزارش فصل سوم 2020 از خرداد ماه تا شهریور ماه (ژوئیه تا سپتامبر) اعلام کرده که با رشد 42 درصدی میزان عرضه خودرو نسبت به مدت مشابه سال قبل یعنی سه ماهه سوم سال 2019، موفق به عرضه 139300 دستگاه خودرو به بازار عرضه شده است.

با این حساب میزان عرضه خودرو این شرکت در سه ماهه سوم سال جاری نسبت به فصل دوم 2020 با رشد 53 درصدی روبرو بوده است. گفتنی است این شرکت بزرگ تولید کننده خودرو در فصل چهارم 2019 نیز موفق به عرضه 112000 دستگاه خودرو به بازار شده بود. از تعداد کل خودروهای عرضه شده، 15200 دستگاه مدل‌های S/X و 124100دستگاه مدل 3/Y‌ است.

در ابتدای سال، هدفگذاری تسلا، عرضه 500 هزار دستگاه خودرو به بازار بود که تاکنون موفق به عرضه حدود 318 هزار دستگاه آن شده است. بی‌شک همه گیری ویروس کرونا برای تسلا نیز محدودیت‌هایی به دنبال داشته و روند تولید شرکت را با مشکلاتی روبرو کرده است.

ابتدای سال جاری میلادی و با همه‌گیری کرونا، کارخانه جدید شانگهای«Gigafactory» مدتی تعطیل شد. همچنین کارخانه «Fremont» نیز درحدود دو ماه با تعطیلی روبرو شد. اگر در این بازه زمانی به دلیل همه گیری کرونا کارخانه‌ها تعطیل نشده بود، مطمئناً تسلا تاکنون به هدف خود نزدیک شده بود.

تسلا در نظر دارد طی دو سال آینده، دو کارخانه دیگر نیز افتتاح کند. دراین صورت هم می‌تواند تولید خود را افزایش دهد و هم خودروهای جدید از مدل‌های  «S Plaid» ، «Cybertruck» و نسل بعدی رودستر به بازار عرضه کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    زنده باد ایلان ماسک

مطالب پیشنهادی