ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

حمله باج‌افزارها به ۳ شرکت تحقیقاتی فعال در زمینه تشخیص و درمان کرونا

حمله باج افزاری به سه مرکز تحقیقاتی و درمانی، باعث اختلال در روند درمان، کند شدن فرآیند تست‌های بالینی مربوط به تشخیص کووید-19 و بروز مشکلاتی برای رسیدگی به بیماران کرونایی شد. در شرایط همه‌گیری ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۱۵

حمله باج افزاری به سه مرکز تحقیقاتی و درمانی، باعث اختلال در روند درمان، کند شدن فرآیند تست‌های بالینی مربوط به تشخیص کووید-19 و بروز مشکلاتی برای رسیدگی به بیماران کرونایی شد. در شرایط همه‌گیری بیماری کرونا که مراکز بهداشتی و درمانی بیش از هر زمان دیگر سخت مشغول فعالیت هستند، باج افزارها هم سوژه‌های جدیدی را دنبال می‌کنند.

حملات سایبری به مراکز بهداشتی و درمانی تاکنون مشکلات بسیاری را به وجود آورده است. به گزارش نیویورک تایمز، «eResearchTechnology»، مرکز ارائه دهنده نرم افزارهای بهداشتی و درمانی که در زمینه توسعه ابزارهای درمان و تشخیص کرونا هم فعالیت دارد، از دو هفته قبل در معرض حمله باج افزارها قرار گرفته است.

«IQVIA» نیز که موسسه‌ای تحقیقاتی و همکار شرکت داروسازی«آسترازنکا» (AstraZeneca) » بوده و در زمینه تولید واکسن کووید-19 تلاش می‌کند، به علاوه «Bristol Myers Squibb» یکی از موسسه‌های پیشرو در زمینه تست سریع کرونا، مورد حمله باج افزاری قرار گرفتند.

حمله سایبری تاثیر گسترده‌ای روی فعالیت‌های IQVIA و Bristol Myers Squibb نداشته و هر دو مرکز درمانی اعلام کردند که پشتیبان‌گیری از داده‌های بیماران باعث شده اثر حمله سایبری برایشان بسیار محدود باشد. اما ظاهراً جمله باج افزاری در فرآیند تست تشخیص کرونا در eResearchTechnology مشکلاتی را به وجود آورده است.

هنوز مشخص نیست که آیا بدافزارها توانسته‌اند روی نتایج تست‌های کووید-19 نیز تأثیر بگذارند یا خیر. به علاوه مشخص نیست که این حملات سایبری با راهبرد و مدیریت چه شخص یا گروهی هدایت می‌شود.

eResearchTechnology هنوز در مورد پرداخت پول به ازای باز پس گیری داده‌های کامپیوتری خود صحبتی مطرح نکرده است. این خبر در حالی منتشر می‌شود که چند روز قبل نیز، شبکه بهداشت و درمان «UHS» با 400 بیمارستان و به عنوان یکی از بزرگترین شبکه‌های ارائه دهنده خدمات درمانی در ایالات متحده، دچار اختلال گسترده شد. گمان آن می‌رود علت بروز این اختلال گسترده، حمله باج‌افزاری باشد.

در اوایل ماه جاری نیز، یکی از بیماران بستری بیمارستان دانشگاه دوسلدورف آلمان، در اثر حمله بدافزارها و مسدود شدن دسترسی به اطلاعات پزشکی، درگذشت

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی