ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شیائومی با فناوری RAMDISK رم گوشی را به فضای‌ ذخیره‌سازی مجازی تبدیل می‌کند

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند و حتی شاهد عرضه محصولات با ۱۶ گیگابایت رم نیز هستیم که این میزان رم می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. شیائومی اخیرا ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۰۰

در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های هوشمند از ۸ گیگابایت رم بهره می‌برند و حتی شاهد عرضه محصولات با ۱۶ گیگابایت رم نیز هستیم که این میزان رم می‌تواند کاربردهای مختلفی داشته باشد. شیائومی اخیرا از فناوری به نام «RAMDISK» رونمایی کرده که از رم برای افزایش عملکرد گوشی استفاده می‌کند.

این فناوری از رم به عنوان فضای ذخیره‌سازی استفاده می‌کند که نتیجه آن، افزایش عملکرد دستگاه در هنگام اجرای یک برنامه یا بازی خاص می‌شود. در حالی که این فناوری در دنیای کامپیوترها وجود دارد، احتمالا برای اولین بار شاهد حضور آن در دنیای گوشی‌های هوشمند هستیم.

حالت آزمایشی RAMDISK که به تازگی معرفی شده، در اختیار کاربران گوشی شیائومی می ۱۰ اولترا قرار گرفته و کاربران می‌توانند بخشی از ۱۶ گیگابایت رم این دستگاه را به عنوان حافظه ذخیره‌سازی مورد استفاده قرار دهند.

این فناوری بخشی از رم را به عنوان فضای مجازی مورد استفاده قرار می‌دهد که مزیت آن، سرعت بسیار بالاتر رم نسبت به فناوری ذخیره‌سازی مورد استفاده در گوشی‌های هوشمند است. برای مثال شیائومی می ۱۰ اولترا به رم از نوع LPDDR5 و حافظه داخلی UFS 3.1 مجهز شده است. سرعت رم این دستگاه برابر ۴۴ گیگابایت بر ثانیه است، در حالی که سرعت خواندن و نوشتن حافظه UFS 3.1 به ترتیب به ۱۷۰۰ و ۷۵۰ مگابایت بر ثانیه می‌رسد.

کاربران شیائومی می ۱۰ اولترا برای استفاده از حالت آزمایشی RAMDISK باید به بخش «Speed Installation» در گیم سنتر بروند و وارد حالت آزمایشی بازی برای نصب آن شوند. طبق اعلام این کمپانی، در این حالت نصب بازی «Peace Elite» تنها ۱۰ ثانیه طول می‌کشد که ۱۰۰ درصد از نصب در حالت عادی سریعتر است.

شیائومی

در حال حاضر بیش از ۱۰ بازی محبوب شامل «QQ Speed» و «Glory of the King» توسط این فناوری پشتیبانی می‌شوند. در صورتی که به یک بازی در این حالت نیازی نداشته باشید، می‌توانید آن را از روی گوشی خود حذف کنید و این اقدام سرعت دستگاه را کاهش نمی‌دهد.

در نهایت باید به این نکته توجه داشته باشید که در صورت اتمام باتری یا ریستارت دستگاه، بازی نصب شده از طریق RAMDISK ناپدید می‌شود چرا که در رم ذخیره شده است. شیائومی گزینه‌ای را برای کاربران درنظر گرفته که امکان انتقال بازی نصب شده از روی رم به حافظه فلش را ممکن می‌کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (4 مورد)
  • alimardaniiii
    alimardaniiii | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    خیلی خوبه . فکر کنم قبلا چنین برنامه ای برای ویندوز بود .امیدوارم اینطور قابلیت ها در نسخه اصلی اندروید استفاده شود .
    پ.ن : دوستان گویا تاینی موویز بعد از سالها تعطیلی دوباره با نام جدیدی برگشته است .

    • Googlize
      Googlize | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

      خب؟ میگفتی سایتشو دیگه

      • alimardaniiii
        alimardaniiii | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

        مای موویز
        همون آرشیو قدیمی رو هم داره .

    • آریا
      آریا | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

      اصلا کامل نیست آرشیوش
      به نظرم هیوا خیلی بهتر و کاملتره

مطالب پیشنهادی