ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

تسلا مدل 3 به جای دوج چارجر؛ 7000 دلار صرفه جویی در هزینه‌های پلیس آمریکا

رئیس پلیس شهر بارگرسویل (Bargersville) ایندیانا اخیرا با انتشار توئیتی به مقایسه هزینه‌های عملیاتی تسلا مدل 3 SR+ و داج چارجر Pursuit پرداخته است. وی در توئیت خود اعلام کرده به لطف استفاده نیروهای گشتی از ...

سعید علیپور
نوشته شده توسط سعید علیپور | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

رئیس پلیس شهر بارگرسویل (Bargersville) ایندیانا اخیرا با انتشار توئیتی به مقایسه هزینه‌های عملیاتی تسلا مدل 3 SR+ و داج چارجر Pursuit پرداخته است. وی در توئیت خود اعلام کرده به لطف استفاده نیروهای گشتی از تسلا مدل 3، هزینه‌های جاری مجموعه در 12 ماه گذشته تا حد قابل توجهی کاهش یافته است.

به گفته آقای تاد برترام (Todd Bertram)، در این مدت هزینه‌ای که تسلا مدل 3 به دپارتمان پلیس بارگرسویل تحمیل کرده 6,755 دلار کمتر از داج چارجر Pursuit بوده است.

جدولی که در این رابطه تهیه شده، نشان می‌دهد بیشترین هزینه داج چارجر Pursuit صرف تامین سوخت شده است. در اکثر ماه‌ها دپارتمان پلیس بارگرسویل بین 300 الی 500 دلار برای پر کردن باک این سدان آمریکایی صرف کرده، البته در ماه دسامبر 2019 این رقم به 706 دلار رسیده است.

در کنار سوخت، تعویض روغن و برخی سرویس‌های رایج دیگر در افزایش هزینه نگهداری داج چارجر Pursuit بسیار نقش داشته است. بر اساس جدول مذکور در 12 ماه گذشته هفت مرتبه روغن موتور این خودرو تعویض و سرویس‌های دوره‌ای آن انجام شده است. بیشترین مبلغ برای این سرویس‌ها در ماه آوریل 2020 پرداخت شده که برابر با 1,935 دلار است. با احتساب تمامی موارد این خودرو در 12 ماه گذشته 7,580 دلار هزینه روی دوش دپارتمان پلیس بارگرسویل گذاشته است.

اما در مقابل وضعیت برای تسلا مدل 3 SR+ کاملا متفاوت بوده و این خودرو در مدت یاد شده جز مصرف برق هیچ هزینه دیگری به دپارتمان پلیس بارگرسویل تحمیل نکرده است. به طور میانگین این دپارتمان ماهانه بین 50 الی 70 دلار برای شارژ مدل 3 SR+ پرداخت کرده که بیشترین میزان با 125 دلار به دسامبر 2019 مربوط می‌شود.

در طول 12 ماهی که تسلا 3 SR+ در خدمت ماموران پلیس بارگرسویل بوده، 825 دلار برای آن هزینه شده است. با یک محاسبه ساده می‌توان نتیجه گرفت استفاده از این خودرو به جای داج چارجر Pursuit، صرفه‌جویی 6,755 دلاری را در پی داشته است.

ناگفته نماند تسلا مدل 3 SR+ در مقایسه با داج چارجر Pursuit حدود 14 هزار دلار گران‌‌تر است. بنابراین تقریبا دو سال طول خواهد کشید تا استفاده از این خودروی برقی از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد. به عبارت بهتر، با وجود قیمت بیشتر، در بلندمدت برتری با تسلا مدل 3 SR+ بوده و مبالغ بسیار کمتری صرف نگهداری و استفاده از این سدان الکتریکی خواهد شد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (3 مورد)
  • Amir_Safari
    Amir_Safari | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    یعنی هزینه های اون دوج ده برابر تسلاست تقریبا؟پشمام از دست ایلان ماسک،دنیا به مهندسای بیشتری نیاز داره واقعا،شما بویینگ رو ک یک زمانی یک شرکت مهندسی واقعی بود رو با الانش ک فقط فکر سوده مقایسه کنید،یا همین اپل رو

  • آریا
    آریا | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    به نظرم تسلا باید برای پلیس یه مدل اختصاصی تولید کنه و موارد لاکچری و گرانقیمت رو حذف کنه تا قیمت پایین بیاد.
    پلیس امریکا یکی از بزرگترین خریداران اتوموبیل در دنیاست و سالانه تعداد زیادی اتومبیل خریداری میکنه که این به نفع تسلا خواهد بود

  • milad
    milad | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    وقتی خودمون کسی مثل جمشید آرین داشتیم و مافیا خودرو اونو فراری میدن باید هم پراید صد میلیونی که یه تیکه اهن پاره اشغاله سوار بشیم

مطالب پیشنهادی