ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

استفاده اجباری از سیستم پرداخت گوگل در پلی استور هند تا ۲۰۲۲ به تعویق افتاد

تنها چند روز پس از تشکیل ائتلافی در هند علیه سیاست جدید پلی استور مبنی بر دریافت ۳۰ درصد کارمزد از اپ‌ها، گوگل از تعویق اجرای آن در این کشور تا آوریل ۲۰۲۲ خبر داد. ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۰۰

تنها چند روز پس از تشکیل ائتلافی در هند علیه سیاست جدید پلی استور مبنی بر دریافت ۳۰ درصد کارمزد از اپ‌ها، گوگل از تعویق اجرای آن در این کشور تا آوریل ۲۰۲۲ خبر داد.

قانون جدید پلی استور از سپتامبر ۲۰۲۱ اجرایی خواهد شد و تنها اجرای آن در هند چندین ماه دیرتر آغاز می‌شود. این کمپانی به درخواست‌های توسعه‌دهندگان گوش خواهد داد و به دنبال همکاری با آن‌ها برای رفع نگرانی‌ها است.

«پورنیما کوچیکار»، مدیر توسعه کسب و کار بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها در گوگل پلی در بیانیه‌ای اعلام کرده:

«ما در حال برنامه‌ریزی برای جلسات با استارتاپ‌های مطرح در هند هستیم تا عمیق‌تر نگرانی‌های آن‌ها را درک کنیم. ما به دنبال راه‌اندازی کارگاه‌های سیاست‌گذاری برای پاسخ به سوالات درباره سیاست‌های پلی استور هستیم و همچنین به توسعه‌دهندگان هندی زمان بیشتری برای ادغام سیستم پرداخت پلی استور می‌دهیم. طبق برنامه زمانی، از ۱۱ فروردین ۱۴۰۱ این سیاست اجرایی می‌شود.»

کوچیکار در ادامه گفته:

«ما همیشه به توسعه‌دهندگان گفته‌ایم که برای نحوه توزیع اپ‌های خود حق انتخاب دارند و فروشگاه‌ها برای کسب و کار توسعه‌دهندگان و همچنین مصرف‌کنندگان باید رقابت کنند.»

گوگل

گوگل چند روز پیش اعلام کرد که به اپ‌ها اجازه نمی‌دهد سیستم پرداخت درون پلی استور را دور بزنند. این اقدام به گوگل اطمینان می‌دهد که ۳۰ درصد از درآمد اپ‌های اندرویدی در دسته‌های مختلف را به عنوان کارمزد دریافت می‌کند.

هفته گذشته بیش از ۱۵۰ استارتاپ در کشور هند یک ائتلاف غیررسمی برای مبارزه با این سیاست جدید تشکیل دادند که از میان آن‌ها می‌توان به «Paytm» اشاره کرد که باارزش‌ترین استارتاپ هندی محسوب می‌شود. استارتاپ‌های مطرح دیگری مانند «Razorpay» و «ShareChat» نیز در این ائتلاف حضور دارند.

بیش از ۵۰ مدیر اجرایی روز شنبه در تماس ویدیویی نگرانی‌های خود درباره این سیاست جدید را با وزیر الکترونیک و فناوری اطلاعات هند در میان گذاشتند. در این میان استارتاپ Paytm اخیرا از یک اپ استور کوچک رونمایی کرده که شامل اپ‌های هندی مشهور می‌شود. این اقدامات باعث شده گوگل تنها برای هند تغییراتی در سیاست جدید خود اعمال کند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی