ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

مایکروسافت
تکنولوژی

توافق یک میلیارد دلاری مایکروسافت و یونان برای تبدیل آتن به قطب خدمات ابری

مایکروسافت از تاسیس سه دیتاسنتر در آتن، با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری خبر داد. همچنین ردموندی‌ها توافق‌نامه‌ همکاری جهت ارتقا آموزش مهارت‌های دیجیتالی با یونان امضا کردند. پس از نه ماه مذاکره محرمانه بین مایکروسافت ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۲۱:۳۰

مایکروسافت از تاسیس سه دیتاسنتر در آتن، با سرمایه‌گذاری یک میلیارد دلاری خبر داد. همچنین ردموندی‌ها توافق‌نامه‌ همکاری جهت ارتقا آموزش مهارت‌های دیجیتالی با یونان امضا کردند.

پس از نه ماه مذاکره محرمانه بین مایکروسافت و دولت آتن، ردموندی‌ها قرار است ۳ دیتا سنتر عمده رادر این کشور تاسیس کرده و به 100 هزار پرسنل بخش دولتی و خصوصی آتن، معلمان، اساتید و دانشجویان این کشور، طبق برنامه‌ای مشخص آموزش‌هایی جهت ارتقا مهارت‌های دیجیتالی ارائه بدهند.

«برد اسمیت» (Brad Smith)، مدیر مایکروسافت در مراسمی که در موزه «آکروپولیس» برگزار شد، اعلام کرد:

«این سرمایه گذاری قابل توجه، بازتاب اعتماد ما به اقتصاد، مردم و دولت یونان است.ما معمولا وارد چنین توافقاتی نمی‌شویم. »

یونان اخیراً از بحران مالی چندین ساله خود خارج شده است. البته اقتصاد این کشور به شدت تحت تأثیر همه گیری کرونا قرار گرفته و در سه ماهه دوم امسال افت 15.2 درصدی را در بخش تولید تجربه کرده است. آمار بیکاری در این کشور و در ماه ژوئن از 16.4 درصد در ابتدای سال به 18.3 درصد افزایش یافته است.

پاندمی کووید-19 و مشکلات عدیده‌ای که به تبع آن برای اقتصاد این کشور به وجود آورده، به شدت نشان می‌دهد که اقتصاد یونان بسیار به حضور جهانگردان وابسته بوده است.

نخست وزیر یونان اعلام کرده که برنامه‌هایی برای بهبود وضعیت اقتصادی درنظر گرفته و توسعه بخش‌های انرژی، فناوری و دفاعی از جمله این طرح‌ها است. وی امیدوار است که ده‌ها هزار فارغ التحصیل این کشور که در شرایط بحران، کشور را ترک کرده‌اند، به وطن خویش بازگردند. میتسوتاکیس اعلام کرد:

« درتلاشیم تا با ایجاد وضعیت بهتر، شرایط بازگشت آنها را مهیا کنیم. تاسیس دیتا سنتر، باعث ارتقا وضعیت کنونی می‌شود.»

در حال حاضر، مایکروسافت در 26 کشور جهان و از جمله هفت کشور در اتحادیه اروپا، دارای دیتاسنتر است. البته ردموندی‌ها هم اکنون نیز روی پروژه واقعیت افزوده Ancient Olympia یونان کار می‌کنند.

مقامات مایکروسافت اعلام کردند که برنامه زمان بندی توسعه مرکز داده در یونان در دست تدوین است. معمولا فرآیند این کار در سایر کشورها حدود دو سال طول می‌کشد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    در نظر بگیرید کشور 80 میلیونی ایران و این همه جوان تصیلکرده. چرا باید دبی و دوحه و امان هاب های تکنولوژی منطقه باشن؟ اگر ایران یه کشور عادی بود الان تمام غول های تکنولوژی دنیا از آمازون و مایکروسافت و سیسکو و هووای و توشیبا گرفته تا اپل و فیسبوک و اوراکل و علی بابا و تنسنت و سامسونگ در ایران نمایندگی های اصلی بازار خاور میانه رو زده بودن و بواسطه همین موضوع ما هم شرکت هایی تکنولوژی بومی داشتیم که حداقل در سطح منطقه و آسیا و شاید حتی در سطح دنیا معروف بودن. چه ثروت و چه افتخاری برای ایران به وجود میومد.

مطالب پیشنهادی