ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

هواوی میت‌بوک D15
تکنولوژی

سونی به دنبال کسب مجوز از دولت آمریکا برای تامین قطعات هواوی است

تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مانع از همکاری شرکت‌ها با هواوی شده و حالا به نظر می‌رسد کمپانی‌های ژاپنی سونی و «Kioxia» برای تامین قطعات این غول فناوری چینی از دولت واشنگتن درخواست مجوز کرده‌اند. در ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۴۶

تحریم‌های ایالات متحده آمریکا مانع از همکاری شرکت‌ها با هواوی شده و حالا به نظر می‌رسد کمپانی‌های ژاپنی سونی و «Kioxia» برای تامین قطعات این غول فناوری چینی از دولت واشنگتن درخواست مجوز کرده‌اند.

در صورتی که گزارش اخیر مورد تایید قرار بگیرد، این کمپانی‌های ژاپنی پس از چندین برند دیگر مانند اینتل با دریافت مجوز می‌توانند قطعات موردنیاز هواوی را تامین کنند.

با افزایش تنش‌ها میان آمریکا و چین، دولت واشنگتن تحریم‌ها علیه هواوی را افزایش داد و مانع از همکاری شرکت‌های مختلف با این کمپانی چینی شد. در حال حاضر این شرکت نمی‌تواند برخی قطعات موردنیاز خود را تامین کند و به علت عدم تولید چیپست‌های آن توسط TSMC، توسعه پردازنده‌های کرین متوقف خواهد شد.

هواوی یکی از بزرگترین مشتریان سنسورهای دوربین گوشی‌های هوشمند سونی است و Kioxia دومین سازنده بزرگ حافظه فلش در جهان محسوب می‌شود که قطعات موردنیاز این غول فناوری چینی را تامین می‌کند.

سونی

طبق گزارش جدید، در صورتی که این دو کمپانی ژاپنی موفق به دریافت مجوز از ایالات متحده آمریکا نشوند، با کاهش شدید درآمد مواجه خواهند شد. Kioxia هشدار داده که تحریم‌های دولت واشنگتن علیه هواوی باعث عرضه بیش از حد تراشه حافظه شده و کاهش قیمت آن‌ها را در پی دارد. این کمپانی اخیرا مجبور شده به علت تنش‌ها میان چین و آمریکا، برنامه‌ها برای یک قرارداد چندین میلیارد دلاری را متوقف کند.

سخنگوی سونی اعلام کرده که از تمام قوانین پیروی کرده و نمی‌تواند درباره مشتریان خاص اظهارنظر کند. سخنگوی Kioxia نیز در این زمینه صحبتی نکرده است.

این اولین باری نیست که گزارشی درباره تلاش سونی برای دریافت مجوز از دولت آمریکا منتشر می‌شود. در گذشته نیز گزارشی از توقف فروش سنسورهای دوربین این کمپانی به هواوی خبر داده بود و به این موضوع اشاره شده بود که این برند ژاپنی دریافت مجوز را مدنظر قرار می‌دهد که در صورت صحت گزارش اخیر، دست به چنین اقدامی زده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (5 مورد)
  • sata
    sata | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

    چه اوضاعیه... یه کمپانی ژاپنی میخواد برای یه کمپانی چینی قطعه تامین کنه، اونوقت باید از آمریکا مجوز بگیره! ?

    • آریا
      آریا | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

      ابرقدرت همینه
      مثل چین پوشالی و توخالی نیست

      • Reza12022
        Reza12022 | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

        چی میگی تو ....

    • sinagoogle
      sinagoogle | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

      چون سونی هم سهام دار آمریکایی داره و هم بسیاری از تامین کننده های فنی و مالی این شرکت آمریکایی هستن

    • Reza12022
      Reza12022 | ۱۴ مهر ۱۳۹۹

      فک میکنم برای اینه که مثلاً برای تولید برخی محصولاتش از فناوری و یا تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری آمریکایی استفاده می‌کنه یا همین جریان که دوستمون گفت برای مسئله سهامداری و این مسائل باشه

مطالب پیشنهادی