ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

کسب و کار

نتایج نظرسنجی‌ها از ماندگاری دورکاری پس از کرونا می‌گوید

نظرسنجی‌های جدیدی نشان می‌دهد که کرونا الگوهای کاری برای همیشه تغییر داده و دورکاری هم برای مدیران و هم کارمندان تبدیل به ترند شده است به گونه‌ای که حتی پس از پایان بحران کرونا، بیشتر ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

نظرسنجی‌های جدیدی نشان می‌دهد که کرونا الگوهای کاری برای همیشه تغییر داده و دورکاری هم برای مدیران و هم کارمندان تبدیل به ترند شده است به گونه‌ای که حتی پس از پایان بحران کرونا، بیشتر کارمندان دیگر علاقه‌ای ندارند تا در دفاتر حضور داشته باشند.

بر اساس نظرسنجی از «شورای ادارات انگلیس» (BCO) که از صدها نفر در ماه سپتامبر (شهریور) انجام شده، کارمندان در تمام سطوح، از مدیران گرفته کارآموزان، قصد دارند یا امیدوارند که در آینده زمان کاری خود را بین خانه و محل کار تقسیم کنند. طبق نظرسنجی «BCO»، که شامل ۳۵۰۰ شرکت‌کننده از جمله مدیران ارشد شرکت‌ها، معماران، مهندسان و شرکت‌های بزرگ املاکی مانند Land Securities  و British Landبود، ۶۲ درصد از مدیران ارشد و ۵۸ درصد از کارمندان سطح پایه به تقسیم کار بین خانه و محل کار تمایل دارند.

قبل از تلاش دولت انگلستان برای بازگشتن کارمندان به محل کار، ۴۶ درصد از آن‌ها به «BCO» گفتند که قصد دارند شش ماه آینده کاری خود را بین خانه و محل کار تقسیم کنند. فقط ۳۰ درصد از افراد قصد بازگشت به محل کار را داشتند و ۱۵ درصد نیز علاقه داشتند فقط در خانه کار کنند.

«ریچارد کاونتز»، مدیرعامل شورای ادارات انگلیس گفت:

ما دیگر هیچوقت به وضعیت گذشته باز نمی‌گردیم. این تصور که افراد دوباره پنج روز در هفته در محل کار خود فعالیت می‌کند دیگر اتفاق نخواهد افتاد؛ به نظر من رویکردی ترکیبی مانند دو یا سه روز در شرکت و دو یا سه روز در منزل، یا هر مدلی که معمول‌تر است، بیشتر محتمل خواهد بود. بیشتر افراد در آینده کار را بر این اساس ارزش‌گذاری خواهند کرد.

موسسه «Institute of Directors» تایید می‌کند که شرکت‌های بیشتری در حال اتخاذ رویکرد ترکیبی در مورد محل کار کارمندان خود هستند. نظرسنجی جدید این موسسه از تقریبا ۱۰۰۰ مدیر نشان داد که سه چهارم آن‌ها پیش‌بینی می‌کنند که بعد از همه‌گیری کرونا، اکثر کارها به صورت دورکاری انجام خواهد شد و بیش از نیمی از آن‌ها برنامه‌ریزی کرده‌اند که زمان استفاده طولانی از محل کار را کاهش دهند.

«راجر بارکر»، مدیر سیاستگذاری IoD گفته که دولت باید با گسترش تخفیف‌های مالیاتی برای تحقیق و توسعه، به شرکت‌های کوچک کمک کند تا در فناوری‌های جدید دورکاری سرمایه‌گذاری کنند. او ادامه داد:

دورکاری برای همه مناسب نیست و روسا باید نکات منفی را نیز در نظر بگیرند؛ مدیریت افراد به صورت دورکاری اصلا کار ساده و سرراستی نیست و مدیران باید مطمئن شوند که تمام تلاش‌شان را برای بهبود سلامت ذهنی کارکنان می‌کنند.

قبل از تغییر سیاست‌های دولت انگلستان در قبال همه‌گیری، ۶۴ درصد کارمندان از ابتدای ماه آگوست (اواسط مرداد) برخی از زمان کاری خود را در محل کار می‌گذراندند. اعضای «BCO» مانند شرکت حسابداری PwC و بانک‌های بزرگی همچون HSBC، با تغییر دستورالعمل‌های دولت، به یکباره برنامه‌های خود برای بازگرداندن کارمندان را متوقف کردند. ۷ نفر از هر ۱۰ کارمند مورد بررسی «BCO» اظهار داشتند که دفتر برای یادگیری و توسعه شبکه مهم است. دو سوم از کارمندان گفتند که روابطشان در دفتر به کارشان کمک کرده است.

به گفته «کاونتز»، کارمندان جوان‌تر که اغلب در خانه‌های مشترک کار می‌کنند، معمولا آموزش و راهنمایی که از همکاران باتجربه‌تر دریافت می‌کنند را در شرایط دورکاری از دست می‌دهند. او افزود:

داشتن یک دفتر؛ مکانی که بتوانند به راحتی در آن کار کنند، جایی که بتوانند با خیال راحت در آن معاشرت کنند، جایی که بتوانند با افراد، نه از پشت مانیتور، بلکه رودررو صحبت کنند و با آن‌ها قهوه و نهار بخورند، برای پیشرفت و سلامت روان آن‌ها حیاتی است.

همچنین موسسه IoD معتقد است که دفاتر کاری مکان‌های ارزشمندی برای تعامل و همکاری، به خصوص برای همکاران جدید، باقی خواهند ماند. به گفته «بارکر»:

برای بسیاری از شرکت‌ها، دور هم جمع‌کردن تیم‌ها به صورت حضوری مثمر ثمرتر و لذت‌بخش‌تر است. فضای کاری مشترک معمولا فرصت توسعه روابط غیررسمی و شبکه سازی را برای کارمندان، به ویژه اوایل شروع کار، فراهم می‌سازد که مسئله‌ای بسیار حیاتی است.

«کاونتز» از بیانیه «بوریس جانسون» مبنی بر محدودیت‌های جدید کرونایی برای شش ماه آینده که فقط دو هفته پس از اصرار کارمندان برای بازگشت به دفاتر کارشان اعلام شد، انتقاد کرد. به گفته او، مشاغل در هر اندازه‌ای چه کوچک و چه بزرگ، برای ساخت و تجهیز دفاتر خود هزینه کرده‌اند و توصیه‌های کار از خانه باید به طور مداوم مورد بررسی قرار گیرند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی