ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

هکرهای کنسول نینتندو دستگیر شدند؛ احتمال محکومیت به ۲۵ سال زندان

دو عضو  بازداشت شده گروه هک نینتندو معروف به «Team Xecuter» به ارتکاب ۱۱ جرم متهم شده‌اند. این دو نفر که «گری بوزر» از کانادا و «مکس لوئارن» فرانسوی هستند، رهبران گروهی بودند که ابزارهایی ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۰۰

دو عضو  بازداشت شده گروه هک نینتندو معروف به «Team Xecuter» به ارتکاب ۱۱ جرم متهم شده‌اند. این دو نفر که «گری بوزر» از کانادا و «مکس لوئارن» فرانسوی هستند، رهبران گروهی بودند که ابزارهایی برای کرک و شکستن قفل سخت‌افزاری بازی‌های نینتندو می‌سازد.

گروه «Team Xecuter» سازمانی پیچیده‌ است که بیشتر به هک بازی‌های نینتندو شناخته می‌شود. از جمله محصولات این شرکت دستگاهی به نام «SX Pro» است که به «نینتندو سوییچ» امکان اجرای بازی‌های هک شده را می‌دهد. به گفته Ars Technica، انگیزه‌های مالی، این گروه را بین گروه‌های امولاتور سر زبان‌ها آورده بود؛ چون این گروه‌ها معمولا خدمات خود را به صورت متن باز عرضه کرده و از فروش محصولاتی که توجه سازندگان و مقامات فدرال را جلب کند، پرهیز می‌کنند. این گروه حتی ابزارهایی برای هک کردن «نینتندو 3DS» و «NES کلاسیک» و دیگر دستگاه‌ها نیز تولید می‌کند.

راهنمای جامع خرید کنسول نینتندو سوییچ

نینتندو از چند وقت پیش در پی مقابله با این گروه بود و در اردیبهشت دو پرونده قضایی با هدف بستن فروشگاه‌های ثالثی که محصولات «Team Xecuter» را به صورت آنلاین به فروش می رسانند، به جریان انداخته است. در سال‌های اخیر، نینتندو به سراغ سایت‌هایی که به شکل غیرقانونی رام بازی‌ها را می‌فروشند یا سایت‌هایی که ابزارهای سخت‌افزای برای این کار ارائه می‌دهند، رفته است.

«برایان سی رابیت»، دستیار دادستان کل بخش جنایی وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه‌ای گفت:

این متهمان سردسته یک گروه خلافکار مشهور بین المللی هستند که سال‌ها با سرقت تکنولوژی بازی‌های ویدئویی شرکت‌های آمریکایی سود غیرقانونی برده‌اند. این دستگیری‌ها نشان می‌دهد که وزارت دادگستری با هکرهایی که در پی بهره‌برداری و سوء‌استفاده از مالکیت معنوی شرکت‌های آمریکایی برای منافع مالی هستند، مقابله خواهد کرد.

گروه «Team Xecuter» زمانی مورد توجه قرار گرفت که سایت UberChips، وبسایتی که سخت‌افزارهای این گروه را می‌فروخت، بر سر پرداخت غرامت ۲ میلیون دلاری با نینتندو به توافق رسید. طبق گفته وازارت دادگستری، «Team Xecuter» بیش از ۱۰ عضو دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی