ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

مشخصات پردازنده‌های Tiger Lake-H و Alder Lake اینتل افشا شد

اینتل در گذشته نه چندان دور از پردازنده‌های تایگر لیک رونمایی کرد، با این حال این کمپانی قصد دارد پردازنده‌های Tiger Lake-H را نیز وارد بازار کند که اخیرا مشخصات آن‌ها فاش شده است. طبق ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۴ مهر ۱۳۹۹ | ۰۹:۱۵

اینتل در گذشته نه چندان دور از پردازنده‌های تایگر لیک رونمایی کرد، با این حال این کمپانی قصد دارد پردازنده‌های Tiger Lake-H را نیز وارد بازار کند که اخیرا مشخصات آن‌ها فاش شده است.

طبق اطلاعاتی که به تازگی منتشر شده‌اند، پردازنده‌های Tiger Lake-H با توان حرارتی ۳۵ و ۴۵ وات از راه می‌رسند و حداکثر از ۸ هسته «Willow Cove» بهره می‌برند. اینتل این تراشه‌ها را مانند نسل یازدهم پردازنده‌های خود با فرایند ۱۰ نانومتری به تولید می‌رساند.

گرافیک مجتمع این پردازنده‌ها دارای ۳۲ واحد اجرایی (EU) خواهد بود و می‌تواند ویدیوهای 8K پخش کنند. این پردازنده‌ها از ۱۲۸ گیگابایت رم از نوع DDR4-3200 و رابط PCI Express 4.0 پشتیبانی خواهند کرد.

این کمپانی در آینده علاوه بر پردازنده‌های Tiger Lake-H، از تراشه‌های Alder Lake نیز رونمایی خواهد کرد. این پردازنده‌ها به دنبال خانواده LakeField وارد بازار می‌شوند که از میان آن‌ها می‌توان به Core i5-L16G7 مورد استفاده در نسخه وای فای گلکسی بوک اس سامسونگ اشاره کرد. اینتل قصد دارد پردازنده‌های Alder Lake-S و Alder Lake-P را وارد بازار کند.

پردازنده‌های Tiger Lake-H

پردازنده Alder Lake-S در بالاترین نسخه به ۸ هسته «Golden Cove» مجهز می‌شود که نسخه جدید هسته‌های پردازشی Willow Cove است. انتظار می‌رود این پردازنده در بالاترین مدل دارای توان حرارتی ۱۲۵ وات باشد و همچنین از گرافیک مجتمع با ۳۲ واحد اجرایی بهره ببرد. این احتمال وجود دارد در برخی نسخه‌ها شاهد استفاده از گرافیک Xe نیز باشیم.

پردازنده Alder Lake-P به ۶ هسته Golden Cove مجهز خواهد شد. این پردازنده‌ها که برای لپ‌تاپ‌ها توسعه پیدا می‌کنند، از ۹۶ واحد اجرایی بهره می‌برند که انتظار می‌رود قدرت بالایی در اختیار کاربران قرار دهد.

علاوه بر معماری CPU، انتظار می‌رود این پردازنده‌ها از نسل پنجم رابط PCI Express پشتیبانی کنند و شامل فناوری‌های دیگر نیز باشند. برای مثال پردازنده‌های Alder Lake-S به لطف کنترلر تاندربولت «Maple Ridge 8000» قادر به پشتیبانی از تاندربولت ۴ خواهند بود. GPU مورد استفاده در این پردازنده‌ها از فناوری‌های «Gaussian» و «Neural Accelerator 3.0» پشتیبانی خواهند کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی