ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

انویدیا از بورد هوش مصنوعی «جتسون نانو 2GB» برای توسعه دهندگان رونمایی کرد

انویدیا کیت توسعه دهنده جدیدی با نام «Jetson Nano 2GB» معرفی کرد که مناسب علاقه‌مندان به رباتیک، دانشجویان و افرادی است که قصد ورود به حوزه هوش مصنوعی را دارند. انویدیا اعلام کرده که کیت ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۲۰:۱۵

انویدیا کیت توسعه دهنده جدیدی با نام «Jetson Nano 2GB» معرفی کرد که مناسب علاقه‌مندان به رباتیک، دانشجویان و افرادی است که قصد ورود به حوزه هوش مصنوعی را دارند. انویدیا اعلام کرده که کیت پایه Jetson Nano 2GB که شامل بورد، آموزش‌های آنلاین و اعطای گواهینامه است، قیمت ۵۹ دلاری دارد.

کیت «Jetson Nano 2GB» نه تنها توسط کیت توسعه نرم‌افزار Nvidia JetPack پشتیبانی می‌شود بلکه به پردازنده چهار هسته ای ARM A57، پردازشگر گرافیکی مکسول با ۱۲۸ هسته کودا و ۲ گیگابایت رم LPDDR مجهز است که توان محاسباتی بالایی را به ارمغان می آورد.علاوه بر این، «Jetson Nano 2GB» به CUDA-X مجهز شده که شامل از کتابخانه‌ها و ابزارها برای پشتیبانی از قابلیت‌های هوش مصنوعی، پردازش داده و یادگیری ماشین است.

آموزش و صدور گواهینامه آنلاین در کنار پروژه‌های اوپن سورس و نکات کلیدی از هزاران توسعه دهنده Jetson در دسترس تمام خریداران خواهد بود. به گفته انویدیا:

«کیت توسعه‌دهنده Jetson Nano 2GB بستری قابل ارتقا برای یادگیری و توسعه برنامه‌های هوش مصنوعی در کنار پیشرفت مداوم فراهم می‌سازد.»

این محصول انویدیا با تکیه بر هوش مصنوعی جتسون در پلتفرم Edge، ساخته شده که شامل مدل‌های «نانو» و خاویر NX» هم می‌شود. این نرم افزار برای توسعه و بهره‌برداری از دستگاه‌های رباتیک و اینترنت اشیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

احتمالا مورد قابل توجه برای دانشجویان و علاقه‌مندان به ربات، پلتفرم اوپن سورس ربات JetBot AI است که در آن از جتسون SDK برای ساخت ربات‌های کوچک از جمله کیت‌های Waveshare JetBot  و Seeed JetBot Smart Car استفاده می‌شود. «دیپو تالا»، معاون Edge Computing انویدیا می‌گوید:

«در حالی که دانشجویان و مهندسان امروزی برنامه‌نویسی کامپیوتر انجام می‌دهند، در آینده نزدیک با ربات‌ها نیز ارتباط برقرار کرده و هوش مصنوعی را به آن‌ها انتقال می‌دهند. جدیدترین کیت جتسون نانو رایانه پایه هوش مصنوعی است که امکان یادگیری و تجربه عملی با قیمتی فوق‌العاده مقرون به صرفه را فراهم می سازد.»

طبق اعلام ZDNet،کیت توسعه‌‌دهنده «Jetson Nano 2GB» اواخر ماه جاری میلادی برای خرید در دسترس خواهد بود و امکان پیش‌خرید کیت نیز وجود دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی