ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

اینستاگرام برچسب‌گذاری پروفایل‌ها و پست‌های وابسته به دولت‌ها را شروع کرد

فیسبوک حدوداً از چهار ماه قبل برچسب گذاری پروفایل‌های وابسته به دولت‌ها را آغاز کرده است. حال شبکه اجتماعی زیرمجموعه این شرکت یعنی اینستاگرام نیز پروفایل‌ها و پست‌هایی که وابسته به دولت‌ها تشخیص داده شوند ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۲:۳۰

فیسبوک حدوداً از چهار ماه قبل برچسب گذاری پروفایل‌های وابسته به دولت‌ها را آغاز کرده است. حال شبکه اجتماعی زیرمجموعه این شرکت یعنی اینستاگرام نیز پروفایل‌ها و پست‌هایی که وابسته به دولت‌ها تشخیص داده شوند را برچسب گذاری می‌کند.

اینستاگرام همانند فیسبوک برچسب گذاری اکانت‌های وابسته به دولت‌ها را شروع کرده است و علاوه بر پروفایل، تمام پست‌ها را علامت گذاری می‌کند. همانطور که در ادامه مشاهده می‌کنید برخی از پروفایل‌ها از جمله Redfish, In the Now و Soapbox با لیبل «رسانه تحت کنترل دولت روسیه» برچسب گذاری شده‌اند:

اینستاگرام می‌گوید بر اساس تحقیقات و ارزیابی‌هایی که با توجه به یک سری از معیارهای مرتبط انجام داده، «رسانه‌های تحت کنترل دولت‌ها» رسانه‌هایی هستند که به طور کلی یا جزئی تحت کنترل ویراستاری حکومت هستند. این شرکت در ادامه افزود: «ما از اکانت‌های این چنینی شفافیت بیشتری را طلب می‌کنیم چون معتقدیم آن‌ها قدرت یک سازمان رسانه‌ای را با پشتیبانی دولت ترکیب کرده‌اند.»

فیسبوک می‌گوید در ماه‌های آتی برچسب تحت کنترل دولت را به تبلیغات اینستاگرام هم اضافه می‌کند. این شرکت افزود با بیش از ۶۵ متخصص مشورت کرده تا با ایجاد معیارهای مناسب، پروفایل‌ها را به درستی برچسب گذاری کند. برخی از اکانت‌ها نسبت به اضافه شدن این برچسب واکنش نشان داده و احتمالا از اینستاگرام شکایت خواهند کرد.

اینستاگرام به فاضله کمتر از یک ماه تا انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سیاست برچسب گذاری پروفایل‌ها رونمایی کرده است. فیسبوک در گذشته بارها به خاطر واکنش نشان ندادن در قبال پخش اخبار نادرست در پلتفرم‌های مختلف این شرکت زیر تیغ انتقادات رفته است. چند روز قبل مدیر کارزار انتخاباتی جو بایدن از فیسبوک به عنوان «بزرگ‌ترین رواج دهنده اطلاعات جعلی در آمریکا» یاد کرد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • آریا
    آریا | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    کار خوبیه. اگر اسم حکومت رو هم بگه آدم بهتر میتونه اعتماد یا شک کنه

مطالب پیشنهادی