ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تحقیق جدید از ماندگاری ۹ ساعته ویروس کرونا روی پوست خبر می‌دهد

مطالعه جدید محققان ژاپنی نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند حداکثر ۹ ساعت روی پوست بدن انسان فعال بماند. محققان با آزمایش ویروس کرونا روی پوست جسد انسان‌هایی که برای مطالعات آناتومیک آماده شده بودند، متوجه ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

مطالعه جدید محققان ژاپنی نشان می‌دهد ویروس کرونا می‌تواند حداکثر ۹ ساعت روی پوست بدن انسان فعال بماند.

محققان با آزمایش ویروس کرونا روی پوست جسد انسان‌هایی که برای مطالعات آناتومیک آماده شده بودند، متوجه شدند این ویروس می‌تواند نه ساعت دوام بیاورد که چهار برابر طولانی‌تر از مدت زمان فعال ماندن ویروس آنفلوانزا است.

محققان دانشگاه پزشکی Kyoto Prefectural ژاپن می‌گویند آگاهی از مدت زمان فعال ماندن ویروس کرونا روی پوست می‌تواند به توسعه روش‌های جدید برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا از طریق تماس کمک کرده و اهمیت شستن دست‌ها را گوشزد می‌کند.

در این تحقیق سلول‌های پوست با ذرات ویروس کرونا و ویروس آنفلوانزای A ترکیب شدند. نتایج این آزمایش نشان داد که ویروس آنفلوانزا تقریباً ۱.۸ ساعت و ویروس کرونا حدوداً ۹ ساعت روی پوست فعال می‌مانند.

محققان می‌گویند نتایج این آزمایش نشان می‌دهد SARS-CoV-2 در مقایسه با ویروس آنفلوانزای A دوام بسیار بیشتری روی پوست انسان دارد. ویروس کرونا پس از ترکیب شدن با مخاط قسمت فوقانی دستگاه تنفسی به مدت ۱۱ ساعت فعال ماند که در مقایسه با دوام ویروس آنفلوانزا (۱.۶۹ ساعت) بسیار بیشتر است. هر دو ویروس ۱۵ ثانیه پس از بکارگیری ضدعفونی کننده دست حاوی ۸۰ درصد الکل از بین رفتند.

در حال حاضر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا استفاده از ضدعفونی کننده‌های دست حاوی ۶۰ تا ۹۵ درصد الکل و یا شستن کامل دستان با آب و صابون به مدت حداقل ۲۰ ثانیه را برای از بین بردن ویروس کرونا توصیه می‌کند.

محققان در قسمت نتیجه گیری تحقیق خود می‌نویسند: «این تحقیق نشان می‌دهد که ویروس کرونا به خاطر ماندگاری بسیار بیشتر روی پوست احتمالاً ریسک انتقال بالاتری نسبت به ویروس آنفلوانزا A دارد. یافته‌های این تحقیق نشان می‌دهد که رعایت نظافت دستان برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا بسیار حائز اهمیت است. امیدواریم این تحقیق به توسعه استراتژی‌های بهتر برای کنترل ویروس کرونا و جلوگیری از وقوع موج‌های دوم و سوم پاندمی شود.»

این تحقیق در ژورنال Clinical Infectious Diseases منتشر شده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی