ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل نام G Suite و لوگوهای جیمیل، درایو و داکس را تغییر داد

گوگل امروز از یک تغییر بزرگ برای تغییر برند و بازطراحی مجموعه اپ‌های آفیس خود خبر داد و از این پس G Suite با نام «Google Workspace» شناخته می‌شود. این کمپانی علاوه بر تغییر برند، ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۴۵

گوگل امروز از یک تغییر بزرگ برای تغییر برند و بازطراحی مجموعه اپ‌های آفیس خود خبر داد و از این پس G Suite با نام «Google Workspace» شناخته می‌شود.

این کمپانی علاوه بر تغییر برند، ویژگی‌های جدیدی برای جیمیل، داکس، میت، شیتس و تقویم درنظر گرفته که احساس یکپارچگی بیشتری را به کاربران منتقل می‌کنند. گوگل همچنین در حال تغییر در قیمت‌گذاری سرویس‌های خود است و یک سطح جدید به نام «Business Plus» به آن‌ها اضافه کرده که از ویژگی‌های مدیریتی بیشتری بهره می‌برد.

از این ویژگی‌های جدید می‌توان به پنجره چت اشاره کرد که می‌تواند یک سند جدید را برای تمام افراد در یک گروه بدون نیاز به یک تب جدید نمایش دهد. در گوگل داکس بجای باز کردن پنجره چت یا دنبال کردن دیگران با مکان‌نما، می‌توان تماس ویدیویی با آن‌ها برقرار کرد.

ارائه قابلیت‌هایی که یکپارچگی اپ‌ها را افزایش می‌دهند، ایده جدیدی نیست و مایکروسافت با استفاده از فریمورک «Fluid» در آفیس می‌خواهد چنین کاری را انجام دهد. وجود ویژگی‌های مشابه در Google Workspace به معنای تلاش جدی گوگل برای به چالش کشیدن مایکروسافت است.

گوگل در مسیر جدید چندین قدم برداشته که ادغام میت درون جیمیل یکی از بزرگترین آن‌ها محسوب می‌شود. این کمپانی می‌خواهد با ادغام سرویس‌های خود، افراد بیشتری را متقاعد به استفاده از آن‌ها کند.

گوگل

اپ‌های Google Workspace به کاربران اجازه می‌دهد که به یک پیش نمایش کوچک از اسناد دیگر دسترسی پیدا کنند. این کمپانی همچنین کاربرد «چیپ‌های هوشمند» را نیز افزایش می‌دهد که کارت‌های تماس کوچکی هستند که در هنگام منشن کردن فردی در یک سند، ظاهر می‌شوند.

یکی از جالبترین ویژگی‌های جدید، امکان ایجاد یک سند به صورت مستقیم در پنجره چت یا شروع یک تماس ویدیوی درون یک ارائه است که در هفته‌ها یا ماه‌های آینده کاربران به آن‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. این قابلیت‌های برای مشتریان عادی دیرتر ارائه خواهند شد.

باید به این موضوع اشاره کنیم که تمام این ویژگی‌ها با تمرکز روی دسکتاپ و برای اپ‌های گوگل درون مرورگرهایی مانند کروم معرفی شده‌اند. در نهایت گوگل آیکون‌ اپ‌های Google Workspace را تغییر داده است.

این شرکت لوگوی جیمیل را نیز تغییر داده است. اکنون لوگوی جیمیل یک M ساخته شده از رنگ‌های اصلی گوگل یعنی قرمز، آبی، زرد و سبز است و به لوگوی سرویس‌های دیگر این غول دنیای فناوری شباهت دارد. این لوگو همچنان قرمز به نظر می‌رسد که چندین قسمت آن رنگ دیگری دارند. با این تغییر لوگو، سرویس‌های این کمپانی شباهت بیشتری به یکدیگر پیدا می‌کنند و یکپارچگی بیشتر آن‌ها را نشان می‌دهد.

گوگل اعلام کرده که برنامه‌ای برای کاهش پشتیبانی از اپ‌های شخص ثالث درون Workspace ندارد و اگر یک تیم در حال استفاده از سرویس‌های گوگل به همراه اپ‌های دیگری مانند زوم باشد، تغییری را تجربه نخواهد کرد. با این حال ادغام اخیر به معنای نیاز به تب‌های کمتر است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • Kh.javad
    Kh.javad | ۱۵ مهر ۱۳۹۹

    :google:♥:google:

مطالب پیشنهادی