ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

اخبار خودرو

مشکل عجیب شکستن تعلیق تسلا مدل S در سرعت 200 کیلومتر بر ساعت

پیش از این اخباری مبنی بر ضعف سیستم تعلیق محصولات شرکت تسلا گزارش شده بود اما در جدیدترین حادثه‌ای که برای یکی از مشتریان سوییسی این شرکت اتفاق افتاده است یک دستگاه تسلا مدل S ...

پویا بهرامی
نوشته شده توسط پویا بهرامی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

پیش از این اخباری مبنی بر ضعف سیستم تعلیق محصولات شرکت تسلا گزارش شده بود اما در جدیدترین حادثه‌ای که برای یکی از مشتریان سوییسی این شرکت اتفاق افتاده است یک دستگاه تسلا مدل S 90D در اتوبان اشتوتگارت به زوریخ با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت در حال حرکت بوده  که ناگهان صدای شدید از عقب خودرو شنیده می‌شود، لحظاتی بعد دود سفید رنگی اتوبان را در بر می گیرد و سپس فرمان خودرو به کلی قفل شده و خودرو از مسیر اصلی خود منحرف می شود. خوشبختانه با وجود این اتفاقات راننده می تواند در نهایت اسب سرکش برقی خود را در حاشیه مسیر متوقف نماید.

تسلا مدل s

مالک پس از این که توانسته خودرو را متوقف کند متوجه شکسته شدن سیستم تلعیق خود در حین حرکت با سرعت 200 کیلومتر بر ساعت می‌شود.

علت دود شدید نیز از جا در رفتن لاستیک خودرو پس از شکسته شدن سیستم تعلیق و گیر کردن آن به گل گیر چرخ بوده است. همچنین شلنگ ترمز نیز شل شده و دچار روغن ریزی شده بود که خوشبختانه آتش نگرفته است.

مالک با انتقال خودروی تولیدی تسلا خود به نمایندگی موضوع را با شرکت در میان گذاشته اما شرکت به علت تمام شدن گارانتی آن از پرداخت خسارت سر باز می‌زند و اعلام می‌کند که این مسئله به علت استهلاک و فرسودگی قطعات اتفاق افتاده است.

با این وجود مالک خودرو این مسئله را برای خودرویی که تنها 80 هزار کیلومتر کار کرده است غیر قابل قبول توصیف می‌کند و نمایندگی تسلا نیز رقم 8223 دلار را برای تعمیر خودرو طلب می‌کند.

رسانه ای شدن این مسئله سبب شده تا مالکان دیگر محصولات تسلا نیز از تجربه مشابه شکستن تعلیق خودرو خود گله کنند. به طور مثال در سال 2015 یکی از مالکان تسلا مدل  S 70D چنین مشکلی را با سرعت پایین تر تجربه کرده بود که البته به علت این که تنها بازوی پایینی سیستم تعلیق شکسته بود راننده امکان ادامه دادن رانندگی برای رسیدن به یک نقطه امن را داشته است.

در راستای جلوگیری از رخ دادن چنین حوادثی مالکان تسلا‌های قدیمی تر که دیگر تحت پوشش گارانتی نیستند استفاده از قطعات تعلیق خارج از شرکت که کیفیت و دوام بهتری دارد را به یکدیگر پیشنهاد می‌کنند.

به نظر می‌رسد که شرکت تسلا از قطعات باکیفیت و پیچ و مهره‌های که توانایی تحمل این گشتاور را داشته باشند استفاده نکرده است و مالکان ناچار هستند این قطعات را با نمونه های خارج از شرکت تعویض کنند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی