ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

جان مک آفی به جرم فرار مالیاتی و کلاهبرداری دستگیر شد

کارآفرین امنیت سایبری و یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، جان مک آفی به جرم فرار مالیاتی و کلاهبرداری در اسپانیا دستگیر شد و انتظار می‌رود به آمریکا فرستاده شود. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ...

محمد قریشی
نوشته شده توسط محمد قریشی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۵۹

کارآفرین امنیت سایبری و یکی از فعالان بازار ارزهای دیجیتال، جان مک آفی به جرم فرار مالیاتی و کلاهبرداری در اسپانیا دستگیر شد و انتظار می‌رود به آمریکا فرستاده شود.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده آمریکا (SEC) مک آفی را به دریافت ۲۳.۱ میلیون دلار دارای رمز ارز برای ترویج فروش تعدادی از عرضه اولیه توکن (ICO) متهم کرده است. مک آفی بدون اعلام این موضوع که چنین مبلغی را دریافت کرده، دست به ترویج برای فروش این توکن‌ها زده است.

علاوه بر کمیسیون بورس و اوراق بهادار، وزارت دادگستری آمریکا (DOJ) نیز چندین پرونده مالیاتی علیه این کارآفرین تشکیل داده است. به گفته DOJ، مک آفی از عمد به دنبال فرار مالیاتی بوده و قصد نداشته مالیات درآمد خود را به دولت فدرال پرداخت کند.

در اسنادی که DOJ برای دستگیری جان مک آفی منتشر کرده، جزئیات بیشتری درباره اتهامات وی وجود دارد. این اتهامات تنها به این کارآفرین محدود شده و هیچ ارتباطی میان آن‌ها و شرکت سازنده آنتی ویروس وجود ندارد.

جان مک آفی

اطلاعات کاملی درباره اتهامات جان مک آفی وجود ندارد، اما در اسناد منتشر شده به جزئیات ۱۰ مورد از آن‌ها برمی‌خوریم. مک آفی با پنج اتهام فرار مالیاتی مواجه شده که برای هر کدام از آن‌ها می‌تواند حداکثر ۵ سال زندانی شود. ۵ مورد از اتهامات نیز مربوط به عدم ارائه اظهارنامه مالیاتی می‌شود که مجازات هر کدام از آن‌ها حداکثر یکسال زندان است.

در دادخواست SEC جزئیات جالبتری وجود دارد. در این دادخواست ۵۵ صفحه‌ای اطلاعاتی درباره تحقیقات پیرامون فعالیت‌های کلاهبردارانه جان مک آفی برای ترویج چندین ICO در سال‌های ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ به چشم می‌خورد.

در این گزارش گفته شده که این کارآفرین برای ترویج هفت ICO، بیت کوین و اتریوم به ارزش ۱۱.۶ میلیون دلار دریافت کرده است. علاوه بر این ارزهای دیجیتال، جان مک آفی ۱۱.۵ میلیون دلار دیگر از توکن‌هایی که ترویج کرده، دریافت کرده است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (2 مورد)
  • molavy
    molavy | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    حتما یک جن مکافی ایرانی بوده، وگرنه یک آمریکایی اصیل هیچ وقت کلاه برداری نمیکنه

    • realtime
      realtime | ۱۶ اسفند ۱۳۹۹

      فقط شر و بر بباف خوب؟میخوای چی بگی؟آمریکایی ها همه بد و ما نمی دونیم و ایرانی ها همه خوب که ما فکر میکنیم بدن؟

مطالب پیشنهادی