ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

موبایل

سرفیس Neo احتمالا زودتر از سال ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود

مایکروسافت سال گذشته «سرفیس Duo» و «سرفیس Neo» را به عنوان اولین محصولات با نمایشگر دوگانه خود رونمایی کرد. سرفیس Duo به تازگی وارد بازار شده است؛ اما آخرین گزارش نشان می‌دهد که عرضه نسخه ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۱۵

مایکروسافت سال گذشته «سرفیس Duo» و «سرفیس Neo» را به عنوان اولین محصولات با نمایشگر دوگانه خود رونمایی کرد. سرفیس Duo به تازگی وارد بازار شده است؛ اما آخرین گزارش نشان می‌دهد که عرضه نسخه Neo احتمالا تا دو سال آینده به تعویق خواهد افتاد.

مایکروسافت سرفیس Neo تبلت منحصر به فردی با نمایشگر دوگانه ۹ اینچی است که به وسیله لولا بهم متصل شده‌اند و با قرار دادن کیبورد روی هرکدام از صفحات، تبدیل به یک لپ‌تاپ معمولی می‌شود و با قلم دیجیتال نیز سازگاری دارد. این دستگاه از پردازنده هیبرید لیک فیلد اینتل با ساختار ۱۰ نانومتری استفاده می‌کند و با توجه به اینکه اکثر نمونه‌های «سرفیس» با قیمت تقریبی ۱۰۰۰ دلار به فروش می‌رسند، احتمالا تبلت جدید مایکروسافت نیز در همین بازه قیمتی عرضه خواهد شد.

سرفیس نئو

«سرفیس Neo» برخلاف برادر کوچک‌ترش که از سیستم‌عامل اندروید بهره می‌برد، آخرین نسخه از سیستم عامل مایکروسافت یعنی «ویندوز 10X» روی آن نصب شده است. این دستگاه قرار بود بهار امسال وارد بازار شود؛ اما به دلیل مشکلات اجرای برنامه‌های Win32 روی ویندوز 10X، عرضه آن به تعویق افتاد.

پس از آن، شایعاتی مبنی بر عرضه این دستگاه منحصر به فرد مایکروسافت در اواخر سال ۲۰۲۰ مطرح شد. حالا اما منابع آگاه از انتشار ویندوز 10X برای دستگاه‌‌های با نمایشگر معمولی مثل لپ‌‌تاپ‌های هیبرید در بهار سال ۲۰۲۱ خبر دادند. بر اساس گمانه‌زنی‌ها ارائه این سیستم عامل برای دستگاه‌‌های با دو نمایشگر تا حدود سال ۲۰۲۲ به تعویق افتاده است پس سرفیس Neo نیز حداقل زودتر از سه ماهه دوم ۲۰۲۲ عرضه نمی‌شود.

مایکروسافت هنوز اعلام نکرده که عرضه Neo تا چه زمانی به تعویق خواهد افتاد؛ اما تمام ویدئوهای تبلیغاتی این دستگاه را از یوتیوب حذف کرده و صفحه آن نیز از وبسایت مایکروسافت حذف شده است. دیر یا زود ردموندی‌ها باید برنامه‌های خود برای سرفیس Neo را اعلام کنند؛ اما تا آن زمان به نظر می‌رسد که فعلا تمرکز آن‌ها روی سرفیس Duo و دیگر محصولات سرفیس مانند «سرفیس پرو X» است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی