ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

گوگل و سامسونت از کوله پشتی هوشمند با قابلیت کنترل گوشی رونمایی کردند

«سامسونت» با همکاری گوگل از کوله پشتی هوشمند جدیدی با نام «Konnect-i» رونمایی کرد که به گوشی کاربران متصل شده و از طریق «تگ هوشمند ژاکارد» و نوار لمسی تعبیه شده روی دسته کیف، امکان ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۵ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۴۵

«سامسونت» با همکاری گوگل از کوله پشتی هوشمند جدیدی با نام «Konnect-i» رونمایی کرد که به گوشی کاربران متصل شده و از طریق «تگ هوشمند ژاکارد» و نوار لمسی تعبیه شده روی دسته کیف، امکان کنترل موسیقی و ارسال درخواست به دستیار هوشمند گوگل را فراهم می‌کند.

باوجودی که همه گیری کرونا باعث شده میزان ترددها در سراسر دنیا کاهش چشمگیری داشته باشد، شاید زمان مناسبی برای معرفی چنین محصولی نباشد. اما سامسونت در همین شرایط، کوله پشتی جدید و هوشمند خود را که محصولی خوش ساخت و گران قیمت محسوب می‌شود در محدوده قیمتی 200 یا 220 دلار معرفی کرد.

 

از سال 2017 تاکنون، گوگل روی توسعه «فناوری ژاکارد» که در واقع فناوری پارچه‌های حساس به لمس است کار می‌کند. سال گذشته، ژاکت هوشمند« لیوایز» با فناوری ژاکارد گوگل و همچنین کوله پشتی «Yves Saint Laurent» با بهره‌مندی از همین فناوری هوشمند معرفی شدند.

کوله پشتی جدید سامسونت نیز از فناوری ژاکارد پشتیبانی می‌کند. در قسمت دسته کیف، اسلات بلوتوثی کوچکی با امکان شارژ از طریق Micro-USB  قرار داده شده است. در قسمت بالای آن نیز، ناحیه‌ای برای کنترل لمسی در نظر گرفته شده است. کاربران از طریق لمس این قسمت می‌توانند برخی درخواست‌های خود را به دستیار هوشمند گوگل منتقل کنند.

همچنین بندهای کوله به LED هایی مجهز شده که در صورت دریافت نوتیفیکشن روشن می‌شوند. ماژول تگ ژاکارد کوله پشتی، با طول عمر باتری 10روز تا دو هفته نیز روی قسمت بندهای کوله پشتی قرار داده شده است. کوله پشتی هوشمند سامسونت در برابر نفوذ آب مقاوم است ولی باید ببینیم در عمل فناوری ژاکارد چقدر می‌تواند تحت بارندگی شدید دوام بیاورد.

کوله پشتی جدید سامسونت از نظر طراحی ظاهری، خوش ساخت و زیبا است، اما کاربرانی که از ساعت‌های هوشمند استفاده می‌کنند، شاید دیگری نیازی به چنین کوله پشتی هوشمندی گران قیمتی نداشته باشند. باید ببینیم آیا با فراگیرشدن استفاده از ساعت‌های هوشمند، کاربران از چنین محصولات گران قیمتی استقبال می‌کنند یا خیر.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی