ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

اسکلت تی‌رکس در حراج «کریستی» رکورد گران‌ترین فسیل دایناسور تاریخ را شکست

شخصی یک اسکلت تقریبا کامل «تی رکس» را با قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این اسکلت که به «استن» معروف شده است، ستاره «شب فروش هنر قرن بیستم کریستی» که دیشب برگزار ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۳:۲۲

شخصی یک اسکلت تقریبا کامل «تی رکس» را با قیمتی بیش از ۳۰ میلیون دلار خریداری کرده است. این اسکلت که به «استن» معروف شده است، ستاره «شب فروش هنر قرن بیستم کریستی» که دیشب برگزار شد بود و رکورد گران‌ترین فسیل فروخته شده تاکنون را به نام خود ثبت کرد.

«استن» با حدود ۱۲ متر ارتفاع، ۴ متر عرض و ۱۸۸ استخوان، یکی از کامل‌ترین اسلکت‌های «تی رکس» است که تاکنون کشف شده. گردن این اسکلت شکسته و علائم زخم روی دنده، فک و جمجمه‌اش دارد که به نظر می‌رسد توسط جنگ با تیراناسورهای دیگر ایجاد شده است.

با وقایعی که «استن» پشت سر گذاشته، چنین قیمتی برای آن عجیب نیست. قیمت مناقصه از ۳ میلیون دلار شروع و انتظار می‌رفت که با مبلغی بین ۶ تا ۸ میلیون دلار به فروش برسد؛ اما در پایان قیمت بسیار بیشتر از این شد و اسکلت تی‌رکس در حراج کریستی ۳۱.۸ میلیون دلار فروش رفت و به گران‌ترین فسیل دایناسور در تاریخ تبدیل شد.

مبلغ مذکور باعث می‌شود تا «استن» لقب گران‌ترین فسیل دایناسور را به نام خود ثبت کند. رکورددار قبلی، اسکلت دیگری از تی رکس با نام مستعار «Sue» بود که در سال ۱۹۹۷ به قیمت ۸.۴ میلیون دلار فروخته شده که با تورم امروز مبلغی حدود ۱۳.۴ میلیون دلار می شود.

«استن» مدت‌ها در انستیتوی «بلک هیلز» به نمایش گذاشته شده بود؛ اما خانه جدید او هنوز مشخص نیست. «کریستی» نام خریدار این فسیل دایناسور را اعلام نکرده است؛ با این حال می‌توانیم امیدوار باشیم که «استن» دوباره در موزه یا مکان دیگری برای عموم به نمایش گذاشته شود.

در غیر این صورت، شاید آخرین فرصت برای ملاقات با این فسیل زیبا «Christie’s Rockefeller Center» در نیویورک باشد؛ جایی که او در حال حاضر تا ۲۱ اکتبر (۳۰ مهر)، برای عموم به نمایش گذاشته است. نظر شما در مورد «استن» چیست؟ آیا این فسیل تی رکس ۳۰ میلیون دلار ارزش دارد؟

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • mparsa
    mparsa | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    یا ابلفضل!!!!!!!

مطالب پیشنهادی