ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

تولید دستگاهی که از راه دور قند خون را در بیماران مبتلا به دیابت کنترل می‌کند

محققان پی برده‌اند که می‌توان از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی به عنوان ابزاری برای کنترل غیرتهاجمی قند خون بهره برد. محققان دانشگاه «آیووا» دریافتند که قرار گرفتن موش‌های مبتلا به دیابت در معرض میدان‌های الکتریکی و ...

حسین رجب‌چالی
نوشته شده توسط حسین رجب‌چالی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۷:۰۲

محققان پی برده‌اند که می‌توان از میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی به عنوان ابزاری برای کنترل غیرتهاجمی قند خون بهره برد.

محققان دانشگاه «آیووا» دریافتند که قرار گرفتن موش‌های مبتلا به دیابت در معرض میدان‌های الکتریکی و مغناطیسی ساکن به مدت چند ساعت، قند خون و مقاومت به انسولین را عادی می‌کند. دکتر «کالوین کارتر»، یکی از نویسندگان اصلی این تحقیق می‌گوید:

ما یک کنترل از راه دور برای برای کنترل دیابت ساخته‌ایم. قرار گرفتن در معرض میدان‌های الکترومغناطیسی (EMF) برای دوره‌های نسبتا کوتاه، قند خون را کاهش می‌دهد و پاسخ به انسولین را عادی می‌کند. اثرات این روش طولانی‌مدت استو امکان درمان EMF را فراهم می‌کنند بگونه‌ای که می‌تواند در هنگام خواب برای کنترل دیابت در طول روز استفاده شود.

مطالعه انجام گرفته نشان می‌دهد که EMF تعادل اکسیدان‌ها و آنتی اکسیدان‌ها را در کبد تغییر داده و پاسخ بدن به انسولین را بهبود می‌بخشد. این اثر توسط مولکول‌های واکنشی کوچکی انجام می‌شود که به نظر می‌رسد به عنوان «آنتن‌های مغناطیسی» عمل می‌کنند.

«سانی هوانگ» از محققان این پروژه به صورت اتفاقی دریافت که قند خون موش‌هایی که برای بررسی تاثیر EMF بر مغز و رفتار حیوانات آزمایش شده‌ بودند، نزدیک به سطح نرمال است. هوانگ می‌گوید:

«واقعا عجیب بود؛ چون این حیوانات معمولا قند خون بالا و دیابت نوع ۲ دارند؛ اما همه موش‌هایی که در معرض EMF قرار گرفته بودند سطح قند خون طبیعی داشتند.»

در ادامه آن‌ها با همکاری «دیل ابل» متخصص دیابت، دریافتند که استفاده بی سیم ترکیبی از میدان‌های مغناطیسی و الکتریکی استاتیک، قند خون را در سه مدل مختلف موش مبتلا به دیابت نوع ۲ تنظیم می‌کند.

محققان علاوه بر موش‌ها، سلول‌های کبدی انسان را به مدت شش ساعت با EMF تحت درمان قرار دادند و متوجه شدند که نشانگر حساسیت به انسولین به طور قابل توجهی بهبود یافته است؛ این مسئله نشان می‌دهد که EMF ها نیز ممکن است همان اثر ضد دیابتی را در انسان‌ها ایجاد کنند.

سازمان بهداشت جهانی از نظر ایمنی EMF های کم انرژی را برای سلامت انسان بی‌خطر می‌داند و مطالعه UI نیز هیچ مدرکی دال بر عوارض جانبی روی موش‌ها پیدا نکرد. محققان در حال آزمایش دستگاه روی حیوانی بزرگ‌تر هستند تا ببینند آیا EMF ها اثرات مشابهی روی حیوانی که از اندازه و فیزیولوژی شبیه انسان است دارند یا خیر. همچنین آن‌ها قصد دارند مطالعاتی برای درک مکانیسم کاهش اکسیداسیون اثرات EMF انجام دهند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی