ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

ردیابی شکارچیان غیرقانونی با جاسازی ردیاب در تخم لاک‌پشت

گروهی از زیست‌شناسان به منظور ردیابی شکارچیان غیرمجاز تخم لاک پشت دریایی چندین تخم لاک پشت مصنوعی مجهز به GPS ساختند. وسیله مورد بحث InvestEGGator نام داشته و جنس و ظاهر آن تا حد زیادی ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۰۸:۳۰

گروهی از زیست‌شناسان به منظور ردیابی شکارچیان غیرمجاز تخم لاک پشت دریایی چندین تخم لاک پشت مصنوعی مجهز به GPS ساختند.

وسیله مورد بحث InvestEGGator نام داشته و جنس و ظاهر آن تا حد زیادی به تخم واقعی لاک پشت دریایی شباهت دارد. زیست شناسان امیدوارند به کمک این تخم‌های مصنوعی بتوانند شکارچیان غیرقانونی را که در تاریکی شب تخم‌ها را سرقت می‌کنند فریب داده و ردیابی کنند.

تخم مصنوعی با استفاده از پرینتر سه بعدی تولید شده و درون آن یک سیستم موقعیت یاب جهانی کوچک قرار گرفته است. محققان تاکنون به کمک آن‌ها توانسته‌اند سرنخ‌هایی در مورد نحوه فروش تخم لاک پشت‌های دریایی در کاستاریکا به دست آورند.

محققان تخم‌های واقعی را با دقت و بدون آسیب زدن به تخم‌های واقعی درون لانه لاک پشت‌ها کنار تخم‌های واقعی قرار می‌دهند و پس از برداشته شدن آن‌ها توسط شکارچیان، موقعیت مکانی نمونه‌های مصنوعی را تا شعاع ۱۳۷ کیلومتری ردیابی می‌کنند.

«Kim Williams-Guillen»، پژوهشگر حفاظت از محیط زیست از دانشگاه میشیگان می‌گوید: «ما واقعاً می‌خواستیم این [تخم لاک پشت مصنوعی] را شبیه یک وسیله برقی مصرفی بسازیم، چون ما زیست شناس حیات وحش هستیم و نمی‌خواستیم آن را از اساس بسازیم و منابع مالی محدودی داریم. بنابراین باید وسیله‌ای می‌ساختیم که ارزان قیمت باشد.»

محققان به کمک تخم‌های مصنوعی به سرنخ‌های غافلگیرکننده‌ای در مورد خرید و فروش غیرقانونی تخم لاک پشت دست یافته‌اند. به گفته آن‌ها اکثر شکارچیان غیرقانونی به جای کار کردن برای گروه‌های سازمان یافته، تخم‌ها را با وسیله نقلیه شخصی و مثل دوره گردها می‌فروشند. آنطور که در گزارش نوشته شده بسیاری از آن‌ها به خاطر دنیاگیری ویروس کرونا و افول صنعت گردشگری به فروش تخم لاک پشت روی آورده‌اند.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی