ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

فیسبوک فعالیت جنبش افراطی «کیوانان» را ممنوع کرد

فیسبوک فعالیت تمام پروفایل‌های مرتبط با تئوری توطئه «کیوانان» (QAnon) را در پلتفرم‌های خود ممنوع اعلام کرد. فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «از این پس صفحات و گروه‌های فیسبوک و پروفایل‌های اینستاگرام مرتبط با ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۱:۳۰

فیسبوک فعالیت تمام پروفایل‌های مرتبط با تئوری توطئه «کیوانان» (QAnon) را در پلتفرم‌های خود ممنوع اعلام کرد.

فیسبوک با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: «از این پس صفحات و گروه‌های فیسبوک و پروفایل‌های اینستاگرام مرتبط با تئوری توطئه کیوانان را حذف می‌کنیم، حتی اگر حاوی محتوای خشونت آمیز نباشند. ما به اعمال این سیاست ادامه خواهیم داد و به جای تکیه بر گزارش کاربران، خود به طور فعالانه محتواها را حذف می‌کنیم.»

فیسبوک با ممنوع اعلام کردن کیوانان، بزرگ‌ترین قدم در جهت مبارزه با این جنبش را برداشت. این شرکت پیشتر اقداماتی جزئی برای جلوگیری از گسترش محتواهای این گروه انجام داده بود، ولی حالا به طور کلی آن را ممنوع اعلام کرده است.

فیسبوک اواخر مرداد ماه امسال اعلام کرد صفحات و گروه‌های مرتبط با کیوانان را اگر در مورد موضوعات خشونت آمیز بحث کنند حذف می‌کند و هفته گذشته نیز از ممنوعیت تبلیغات وابسته به این گروه خبر داد. این شرکت اوایل مرداد ماه امسال ۷ هزار پروفایل وابسته به کیوانان و اواسط مرداد نیز گروهی با بیش از ۲۰۰ هزار عضو مرتبط با این جنبش را حذف کرد.

فیسبوک می‌گوید طرفداران کیوانان پا را فراتر از بحث‌های خشونت آمیکز گذاشته‌اند و محتواهایی را منتشر کرده‌اند که ممکن است «در دنیای واقعی به افراد آسیب بزند.» به گفته این شرکت حامیان جنبش مذکور مدعی شده‌اند که آتش سوزی‌های جنگل در سواحل غربی آمریکا توسط برخی گروه‌های خاص شروع شده‌اند. این ادعا سبب شد تا مقامات محلی به جای تمرکز بر خاموش کردن آتش توجه خود را معطوف محافظت از مردم کنند.

فیسبوک همچنین یکی دیگر از دلایل مممنوع شدن کیوانان را تغییرات سریع در اطلاع رسانی می‌داند: «اطلاع رسانی کیوانان به سرعت تغییر می‌کند. ما شبکه‌هایی از حامیان آن را شناسایی کرده‌ایم که با یک پیغام مخاطب جذب کرده و بعد به سرعت با پیامی دیگر به جذب مخاطب می‌پردازند.»

حامیان این جنبش با ممنوع شدن آن در فیسبوک تریبون‌های کمتری برای انتشار محتواها و جذب مخاطب خواهند داشت. ردیت سال ۲۰۱۸ این جنبش را ممنوع اعلام کرد و توییتر نیز تابستان امسال هزاران حساب وابسته به آن را حذف کرد. حتی تیک تاک نیز با ممنوع کردن هشتگ‌های مرتبط با کیوانان سعی بر محدود کردن این گروه دارد.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مجموع نظرات ثبت شده (1 مورد)
  • sinagoogle
    sinagoogle | ۱۶ مهر ۱۳۹۹

    آمریکای 20 سال پیش اصلا قابل مقایسه با امریکای امروزی نیست. این همه گروههای راست گرای افراطی چیه دیگه؟ از اون طرف چپ گرا ها که عاشق کمونیسم و اقتصاد دولتی شدن و راه حل همه چیزو دخالت دولت میبینن. کلا داریم در دورانی زندگی میکنیم که (در تمام دنیا) سیاست مدارها به جای حل واقعی مشکلات، اونها رو گردن رقبا میندازن و ملت هم سرخورده و ساده فقط دنبال سخنان زیبا هستن.

مطالب پیشنهادی