ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

تکنولوژی

شرکت REE با پلتفرم ماژولار در پی تحول صنعت خودرو است

یک شرکت اسرائیلی پلتفرمی ماژولار برای خودرو ساخته که موتور، سیستم انتقال قدرت، تعلیق، فرمان‌پذیری، ترمزها و غیره درون محفظه‌هایی قابل تعویض کنار چرخ‌ها قرار گرفته اند که امکان شخصی سازی بالا را فراهم می‌کند. ...

پیمان حسنی
نوشته شده توسط پیمان حسنی | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۴:۳۰

یک شرکت اسرائیلی پلتفرمی ماژولار برای خودرو ساخته که موتور، سیستم انتقال قدرت، تعلیق، فرمان‌پذیری، ترمزها و غیره درون محفظه‌هایی قابل تعویض کنار چرخ‌ها قرار گرفته اند که امکان شخصی سازی بالا را فراهم می‌کند.

پلتفرم مورد بحث توسط شرکت REE توسعه داده شده و کاربر می‌تواند پدال و فرمان به آن اضافه کرده و یا آن را به خودرویی کاملاً خودران و یا حتی کنترل از راه دور تبدیل کند. پکیج باتری به دلیل قرارگیری در کف، یک «شاسی اسکیت بورد مانند» را به وجود آورده و کاربر می‌تواند با انتخاب اتاق دلخواه آن را به یک خودروی سواری، ون، پیکاپ تراک، اتوبوس، اتومبیل خودران برای تحویل مرسولات پستی و حتی آفرود تبدیل کند.

شرکت سازنده ویدیویی از سه نمونه اولیه پلتفرم چهار چرخ منتشر کرده که جولان دادن آن‌ها در پیست و حرکت از بین موانع را نشان می‌دهد:

همانطور که ملاحظه کردید هیچ قطعه‌ای به غیر از دوربین و سیستم‌های خودران روی شاسی به چشم نمی‌خورد. به گفته سازنده این سه پلتفرم را به می‌توان به سه خودروی متفاوت شامل یک خودروی ۱.۳ تنی باگی، خودروی ۲.۵ تنی مسافربری یا باربری و یک ون ۴.۵ تنی باربری مخصوص بازار ایالات متحده تبدیل کرد.

محفظه‌هایی که سیستم‌های خودرو را در خود جای داده‌اند از قابلیت شخصی‌سازی بالایی برخوردارند. برای مثال امکان اضافه کردن سیستم تعلیق فعال، گردش چهار چرخ، تنظیم توان و گشتاور دلخواه، تبدیل خودرو به AWD یا 2WD و غیره وجود دارد. شرکت REE می‌گوید به خاطر همکاری با تأمین کنندگان قطعه مثل KYB، Musashi، میتسوبیشی و غیره امکان سفارشی‌سازی خودرو طبق خواسته کاربر وجود خواهد داشت.

تعمیر این شاسی چهار چرخ نیز بسیار آسان توصیف شده و به گفته سازنده پس از باز کردن محفظه و تعویض قطعه معیوب، خودرو به سرعت به جاده بازخواهد گشت.

پلتفرم یاد شده به خاطر انعطاف‌پذیری و کاربرد بالا، توجه برخی از خودروسازان بزرگ را به خود جلب کرده است. تویوتا در قرارداد با REE به دنبال تولید خودروهای برقی از سری Hino است که شامل ون، کامیون زباله، فود تراک، سرویس‌های سیار پزشکی و غیره می‌شوند. «ماهیندرا» خودروساز هندوستان نیز با استفاده از پلتفرم شرکت REE در پی تولید اتومبیل برقی در تیراژ بالا است.

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی