ثبت بازخورد

لطفا میزان رضایت خود را از دیجیاتو انتخاب کنید.

واقعا راضی‌ام
اصلا راضی نیستم
چطور میتوانیم تجربه بهتری برای شما بسازیم؟

نظر شما با موفقیت ثبت شد.

از اینکه ما را در توسعه بهتر و هدفمند‌تر دیجیاتو همراهی می‌کنید
از شما سپاسگزاریم.

علمی

بیماران مبتلا به کرونا جوان‌تر و سالم‌تر از بیماران بستری شده بر اثر آنفولانزا هستند

مطالعات جدید نشان می‌دهد بیمارانی که در اثر ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، به نسبت بیمارانی که در اثر آنفولانزا کارشان به بیمارستان می‌کشد، جوان‌تر و سالم‌تر هستند. انجمن «OHDSI» با همکاری دانشگاه کلمبیا، ...

تینا پورشاهید
نوشته شده توسط تینا پورشاهید | ۱۶ مهر ۱۳۹۹ | ۱۶:۴۵

مطالعات جدید نشان می‌دهد بیمارانی که در اثر ویروس کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند، به نسبت بیمارانی که در اثر آنفولانزا کارشان به بیمارستان می‌کشد، جوان‌تر و سالم‌تر هستند.

انجمن «OHDSI» با همکاری دانشگاه کلمبیا، بیش از 34128 بیمار بستری در بیمارستان در اثر ابتلا به کووید 19 را در کشورهای آمریکا، استرالیا و کره جنوبی مورد بررسی قرار دادند.

یکی از اهداف این تحقیق، مقایسه وضعیت بیمارانی است که در اثر کرونا یا آنفولانزا در بیمارستان بستری می‌شوند. نتایج نشان می‌دهد که از بین این تعداد بیمار بررسی شده، اکثر آنها مرد و شهروند ایالات متحده و اسپانیا بودند.

محققان در بررسی‌های خود متوجه شدند که اغلب موارد منجر به بستری کرونایی، قبل از مبتلا شدن به بیماری از سلامت بیشتری نسبت به موارد بستری آنفولانزایی برخوردار بودند. همچنین بررسی میانگین‌ سنی مبتلایان به هر دو بیماری نشان می‌دهد که میانگین سنی بیماران بستری شده مبتلا به کرونا پایین‌تر از بیماران بستری شده مبتلا به آنفولانزا بوده است.

از بین نمونه آماری، اکثر بیماران بستری زن، شهروند کره جنوبی بودند. همچنین مطالعات تکمیلی‌تری حاکی از آن است که اکثر بیماران بستری در آمریکا و اسپانیا، در گروه سنی 60 تا 75 سال قرار داشتند. این در حالی است که اکثر بیماران بستری در اثر ابتلا به آنفلوانزا خانم و معمولاً مسن‌تر هستند.

باوجودی که بیماران بستری در اثر کرونا، قبل از ابتلا، از برخی مشکلات اعم از اختلال فشار خون، دیابت و آسم رنج می‌بردند؛ ولی جالب است بدانید که بیماران مبتلا به کرونا اغلب قبل از بستری شدن نسبت به افرادی دارای آنفولانزا سالم‌تر بوده‌اند. «ادوارد برن» یکی از محققان این تحقیق می‌گوید:

«نتایج تحقیق روی این تعداد بیمار بستری نشان می‌دهد، افرادی که در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری می‌شوند معمولا قبل از گرفتار شدن به بیماری از سلامت بهتری نسبت به بیماران آنفولانزا برخوردار هستند.»

دیدگاه‌ها و نظرات خود را بنویسید
مطالب پیشنهادی